Läst igenom tråden, riktigt fin bil du har. Kände igen några vyer på dina bilder och såg också att du håller till i samma garage som jag gjorde när jag renoverade min bubbla. Till och med samma plats :-) !
Där ser man. Jag har hängt i garaget sen 2020 men kompisen/kollegan som jag hyr garaget med har varit där sen 2015. Lite trångt på två pers kanske. Hade varit kul att få plats med en lyft men då blir det svårt att få ut bilarna sen.
Trevligt med Can Lambda dom där innovate mätarna kan vara lite så där. Är själv inne på att skaffa can lambda då jag tycker det är svårt och få link och mätaren att visa på pricken samma
Trevligt med Can Lambda dom där innovate mätarna kan vara lite så där. Är själv inne på att skaffa can lambda då jag tycker det är svårt och få link och mätaren att visa på pricken samma
Jag köpte en Aem lambda med canbus först men ångra mig. Den hade säkert funkat lika bra och den är typ 1000:- billigare än Links. Men jag passade på att köpa en när det va 15% på links grejer vid black friday.
Fått igång en usb till canbus omvandlare till Link sprutet nu. Så då kan man köra Realdash appen via canbus istället. Så lär man sig göra layouts och scripta lite xml till Realdash så kan man få flera funktioner in i sprutet. Så jag t.ex. kan slå av/på launch control och ändra laddtryck via Realdash appen. Får se om jag orkar sätta mig in att lära mig det. Men nu har jag iaf det så det är förberett.
Då min tankmätare sluta funka efter jag förra gången rev upp tankarmaturen. Så va jag tvungen att riva ur den igen. Så denna gång när jag ändå hade tankarmaturen lös så uppgraderade jag till grövre kablar till soppapumpen och så bytte jag till en äkta walbro pump istället för en kopia. Även om det inte var något fel på kopian. Köpte även ny packning och plastring från Volvo
Småpill igen. Tyckte elfläkten låter så mycket så bytte ut det enkla reläet mot ett fläktrelä som klarar av pwm-styrning. Så nu kan jag köra ställbar hastighet på kylfläkten. Dock blev det väldigt mkt pwm-ljud ifrån själva fläktmotorn på låga hastigheter. Provade ändra hz men ljudet kvarstår men blir annorlunda. Hörs mest när fläkten startar och på lägre hastigher.
synd det inte funkade med pwm styrningen. Fläkten låter ganska mkt, vet inte hur det är för dig men för mig startar fläkten väldig sällan och när den går är det bara en kort liten stund. Hög fart har jag nog inte fått till att gå igång någon gång.