2305
Sök

Airbag lampa lyser och tuta funkar inte

112 Inlägg
23 juli
Trådstartare
#1
Problem med airbag lampa och tuta på en Passat b5 2004, har bytt ratt och airbag + kablage till tuta och airbag men inget ändrades. Snurrade på kontaktrullen tills den tog stopp så den är inte av, kan det vara fel på den ändå? Har ingen aning om vad problemet kan vara, tacksam för svar!

1 794 Inlägg
23 juli
#2
Fungerar tutan nu efter bytet?
Felkoder på SRS måste raderas, annars lär felkoder finnas kvar och låta lampan lysa.


112 Inlägg
24 juli
Trådstartare
#3
Hilmer skrev:
Fungerar tutan nu efter bytet?
Felkoder på SRS måste raderas, annars lär felkoder finnas kvar och låta lampan lysa.
Tutan funkar inte. Ja det vet jag men vettifan hur jag ska släcka den utan att betala en verkstad

2 290 Inlägg
24 juli
#4
filipdarius0 skrev:
Hilmer skrev:
Fungerar tutan nu efter bytet?
Felkoder på SRS måste raderas, annars lär felkoder finnas kvar och låta lampan lysa.
Tutan funkar inte. Ja det vet jag men vettifan hur jag ska släcka den utan att betala en verkstad
Nej, antingen får man köpa en läsare som klarar SRS på dem, eller göra det på verkstad. Oavsett vilket så ser man ju också vilka felkoder som finns/funnits.


112 Inlägg
25 juli
Trådstartare
#5
Hilmer skrev:
Fungerar tutan nu efter bytet?
Felkoder på SRS måste raderas, annars lär felkoder finnas kvar och låta lampan lysa.
Tutan funkar inte. Ja det vet jag men vettifan hur jag ska släcka den utan att betala en verkstad

Mew skrev:
filipdarius0 skrev:
Hilmer skrev:
Fungerar tutan nu efter bytet?
Felkoder på SRS måste raderas, annars lär felkoder finnas kvar och låta lampan lysa.
Tutan funkar inte. Ja det vet jag men vettifan hur jag ska släcka den utan att betala en verkstad
Nej, antingen får man köpa en läsare som klarar SRS på dem, eller göra det på verkstad. Oavsett vilket så ser man ju också vilka felkoder som finns/funnits.
Får lämna in den på verkstad så får dom kolla då. Tack för svar!

Diagnostekniker
2 586 Inlägg
25 juli
#6
Är det samma delnummer på nya kontaktrullen jämfört med den gamla?
Med tanke på att tutan (och ev. rattknappar?) inte fungerar så hjälper det nog föga med att radera felkoder.

Köp en hyfsad felkodsläsare, det är billigare än en timma felsök hos en vettig verkstad.
Du verkar ha strul med dina bilar titt som tätt så den betalar nog sig själv väldigt fort.

Två: rotera ALDRIG på kontaktrullar.
Man rycker sprinten och monterar ratten, sen rör man dem aldrig igen.
Risken finns att den nu är defekt och/eller att din rattvinkel är helt åt helvete.
Senast redigerat av Jesper328 (25 juli )

Up the RA


Sök