1403
Sök

Sufflett förstörd!?

3 Inlägg
27 juli
Trådstartare
#1
Hej Jag är ny här och behöver allt som har med hjälp att göra!! Hur får jag tillbaka det ursrunliga skicket på en sufflett?! Hur får man bort ett färg-återgivande medel som Protex convertible top restorer (Black) ifrån en sufflett?! D;
Jag gjorde först rent suffletten med deras Protex cleaner utan konstigheter, Och dagen efter när det hade torkat så drog jag på med detta Protex restorer, För att sedan försegla med impregnering. Men jag kom inte så långt... För resultatet dagen efter fick mitt hjärta att hoppa från en bro! Det ser bokstavligt talat förjävligt ut! Varför blev halva taket skit och andra delen bra??? Halva sidan av taket har en matt och fin yta medans den andra halvan har fått en ''glansig'' svart/grådimmig/flammig yta..
Jag har försökt tvätta ur de med det vägrar verkligen släppa taget. Vad ska jag ta mig till egentligen?! SNÄLLA Hjälp med era bästa tips! Jag har hållit på nu i 3 dagar och de känns bara väldigt hopplöst...https://www1.garaget.org/gallery/images/250/249735/249735-8d04bba25f1a0c06a31579225c3f2175.jpg

5 993 Inlägg
27 juli
#2
Ja du! Varför skaffa massa konstiga medel bara för att tvätta något så enkelt som en tyg sufflet!? Suffletten på min 2004 Audi TT 3,2lit Roadster tvättar jag med samma bilshampo som jag tvättar bilen i övrigt och för tillfället (de senaste åren) Biltemas bilshampo och suffletten är som ny!
-Så...har du testat att bara använda Yes eller något annat i Bilshampoväg för att få den jämnt svartfärgad (original lyster)??
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-88ea08439957dec0467c0cef5512c043.jpg


3 Inlägg
27 juli
Trådstartare
#3
Det är min första cab och jag ville gärna gå ''By the book'' eller hur man ska säga, Men tydligen så går det lika bra med ett enkelt bilschampo också som du nämner.

Suffletten var grå-ish innan, så jag tänkte fräscha upp taket men fick motsatt effekt, Tanken på Yes var runt hörnet igår natt kl 3, Men jag var ner till Mekonomen i morse och visade upp suffletten för killen bakom disken där han var ut åh kände och kikade på't, Och han rekommenderade ''Meguiar's Convertible Cleaner'' samt en lämplig borste.
Har provat precis nyss här på ett litet område på vänstra sidan och det verkar faktiskt plocka upp medlet samt göra det rent, (Märktes tydligt på borsten också att medlet var där i ). Samt att lystern liknar som mot den högra sidan igen.
Ska kika om 2-3 timmar när det har torkat helt. Och om så så kör jag småa sektioner i taget tills allt är borta. Sen håller jag mig borta ifrån dessa medel i framtiden!
Senast redigerat av Tube91 (27 juli )


Sök