3694
Sök

2.0tsi motor

317 Inlägg
28 juli
Trådstartare
#1
Sitter och tittar på Cupra Ateca 2.0tsi med 300hk. Men är det samma berömda TSI motor som VAG har haft problem med?

6 067 Inlägg
28 juli
#2
Årsmodell är relevant information. De slutade med kamkedjan efter ett tag. Oljedrickandet håller väll dock på fortfarande

317 Inlägg
28 juli
Trådstartare
#3
Utmarks-Loke skrev:
Årsmodell är relevant information. De slutade med kamkedjan efter ett tag. Oljedrickandet håller väll dock på fortfarande

2018--->>

6 067 Inlägg
28 juli
#4
Då är det inte samma som den gamla problemmotorn med samma nomenklatur som satt i audi och Passat cirka tio år tidigare

4 143 Inlägg
28 juli
#5
problemen uppstår med lågviskositetsolja och förlängt oljebytesintervall

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

5 687 Inlägg
28 juli
#6
2,0TSI är en EA888 med kamkedja.
En förbättrad version av den gamla 1,8TSI som funnits sen ca 2010.

Dom har inte problem med hög oljeförbrukning vad jag märkt av iaf.

Den jag antar du menar med berömda TSI gissar jag du syftar på 1,4TSI med turbo och kompressor som går att hitta ca årsmodell 2006-2014 (beror på bilmodell), denna motor är grunden till allt hat på VWs bensinmotorer.


6 067 Inlägg
28 juli
#7
Även 2,0TFSI hade mycket av samma problem som 1,4TSI. Men det är alltså en tidigare motor än den som aktuell nu

317 Inlägg
28 juli
Trådstartare
#8
Jo, jag syftar på Tsi och Tfsi som hade problem


Sök