2742
Sök

Varför går d24 knappt å snurra för hand

14 Inlägg
30 juli
Trådstartare
#1
Köpte en nyrenoverad d24 startar och går utan nå konstigt ljud enda är att den är trög startad vad dom som renoverade den hade gjort var byta kolv ringar och honat cylindrar och sen lite annat smått men den går knappt å vrida runt med ett spärrskaft på veven måste ta i för kung och fosterland för å få den å gå runt har till och med lurat kompisar den har varit skuren genom å fått dom å snurra på den är de en dålig renovering eller varför gör den så har inte hållit på med nå mycket diesel så vet inte nå mycket

5 656 Inlägg
30 juli
#2
En diesel går trögt att vrida runt pga hög kompression, just därför har dom kraftigare startmotor än bensinare.

Men så trögt som du beskriver låter inte normalt.

Är det bytt några lager i motorn?
För litet lagerspel gör motorn väldigt tungsnurrad.


14 Inlägg
30 juli
Trådstartare
#3
Ingen aning ska försöka få tag i han jag köpte bilen av men jag har en kompis som haft 20+ d24 och han säger han aldrig varit med om det men är det nån större fara eller går det å köra endå

14 Inlägg
30 juli
Trådstartare
#4
simlar skrev:
En diesel går trögt att vrida runt pga hög kompression, just därför har dom kraftigare startmotor än bensinare.

Men så trögt som du beskriver låter inte normalt.

Är det bytt några lager i motorn?
För litet lagerspel gör motorn väldigt tungsnurrad.
Ja det var bytt

5 656 Inlägg
30 juli
#5
Mest troligt för litet lagerspel då som gör det.
Stor risk för lagerras med för litet lagerspel så jag hade inte startat motorn förrän felet är åtgärdat.

Jag hade börjat felsökningen med att ta lös remmarna en efter en för att utesluta att det är något annat än motorns bottendel som är boven.
Senast redigerat av simlar (30 juli )



Sök