1492
Sök

Opel Corsa elserovostyrning i amazon?

47 Inlägg
7 september
Trådstartare
#1
Opel finns som
ett, som jag hittat, billigare alternativ till Toyota Civic men jag vet inte om elektroniken funkar på samma sätt så är det nån som vet något om hur en Corsas styrenhet uppför sig när den bara får 12 v?
Eller om det finns någon signal man kan lägga i nån signal från megasquirt som funka?

47 Inlägg
7 september
Trådstartare
#2
Nä inte Toyota Civic...

Forummoderator
17 881 Inlägg
7 september
#3

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

443 Inlägg
7 september
#4
vadå bara 12 volt ?
du köper en ratstam med servo från en corsa o en styrbox på nätet
sen är det bara snickra ihop det o koppla strömmen enligt beskrivning
styrbox finns båda som styrning med potintometer eller automatisk =
mer serva när du kör långsamt

47 Inlägg
8 september
Trådstartare
#5
Då verkar det ju enklare att ta en rattstång med elservo från en Toyota Prius som funkar utmärkt utan styrström.

443 Inlägg
8 september
#6
har jag alldrig hört om, berätta mer. det låter interesant

47 Inlägg
8 september
Trådstartare
#7
doktorduett skrev:
har jag alldrig hört om, berätta mer. det låter interesant
Det säljs ju en del olika kit för hot rods och andra småbilar som man sätter skivbromsar på där det blir för trångt med hydralisk servo och det sitter sådana på från fabrik på en del nya, som Opel Corsa och Toyota Prius.
Priusens el-styrservo har använts länge nu i hot rod världen och är alltså väl beprövad. den funkar bra med vanlig styrning utan servo så den är bara att trycka upp under instrumentbrädan, ansluta till befintlig rattstång, koppla på 12 volt och köra i princip

https://www.therangerstation.com/tech/t … onversion/

443 Inlägg
8 september
#8
aj fan oplen har jag kol på, har själv haft sån. att man kan köra priusen direkt utan nåt annat än bara 12v har gått förbi mej
så prius är inte styrd av canbus eller dylikt. (läste just din länk, o det behövs ju en ecu för att priusen ska fungera. ungefär som astran)
jag har googlat lite på det men hittar ingen om prius mens det finns massor att hitta om opel
Senast redigerat av doktorduett (8 september )

47 Inlägg
8 september
Trådstartare
#9
Prius har en fail-safefunktion, dvs, funkar inte ECU:n, vilklet den inte gör eftersom den inte får någon signal så går den i fail-safe mode, vilket funkar alldeles utmärkt

443 Inlägg
8 september
#10
ja till slut fattade jag att det var så det funkade ?, detta har gått mej helt förbi
fattar inte varför, men det väldans interesant koster runt 5000 på bildels basen
kollade då på prius grejor
tack för info, länk sparad tills nästa gång jag ska bygga
o ursäkta jag har spammad i tråden
Senast redigerat av doktorduett (8 september )

47 Inlägg
9 september
Trådstartare
#11
Bara kul, du får gärna spamma mina trådar.
Senast redigerat av Jbreitholtz (9 september )


Sök