2386
Sök

Köpa begagnad Toyota Aygo 25300 mil?

3 Inlägg
2 augusti
Trådstartare
#1
Funderar på att köpa en Toyota Aygo automat, 2009 som gått 25300mil. Är det på tok för långt? Den har haft tre ägare varav två ägare har kört mest långkörningar, mellan 10-20 mil dagligen. Men även i Stockholm. Verkar välservad då ägarens sambo är mekaniker. Nybesiktad och nyservad. Bilhandlaren vill ha 39000kr för den.
Vi har precis köpt fritidshus ganska nära oss och vill mest ha en liten billig bil. Inte haft bil på många år. Kanske väljer leasing i framtiden men vill känna lite på vad vi vill ha och investera i. Men såklart inte göra ett uruselt köp. Något tips till mig?
Tack på förhand!
Senast redigerat av Mariago (2 augusti )

Fri fart för ett fritt folk!
13 957 Inlägg
2 augusti
#2
för dyrt... ligger ju över 10k över alla andra med likande mil..    och jag skulle vara försiktiga med sånna där påstånde där en bilförsäljare säger att en mekaniker ägt bilen..     bara en massa försäljnings surr..

du hittar mängder med Aygo som gått MYCKET mindre och är billigare och nyare osv.. när man kollar lite snabbt på blocket.  För under 40k

så jag skulle titta vidare..  tänk oxå på att
Citroen c1 och peugeot 107  och Toyota Aygo är samma bil.
Senast redigerat av Growe (2 augusti )

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
2 augusti
Trådstartare
#3
Tack! Jag kontaktade förra ägarna så det var svar från dom. Tänkte isf pruta ner den då den också stått hos handlaren sen April. Letar runt gbg.
Senast redigerat av Mariago (2 augusti )

4 114 Inlägg
2 augusti
#4
Försök åtminstånde att få till något extra tex. vinterhjul

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Fri fart för ett fritt folk!
13 957 Inlägg
2 augusti
#5
Mariago skrev:
Tack! Jag kontaktade förra ägarna så det var svar från dom. Tänkte isf pruta ner den då den också stått hos handlaren sen April. Letar runt gbg.
det är ju en väldigt vanlig bil..  så får du inte ner den 10k så är det ju bättre att köpa en nyare med 11k/mil för samma pengar..   det är ju betydligt bättre köp..även om man kan behöva åka en liten bit smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
2 augusti
Trådstartare
#6
Jag tror jag fastande lite vid att det är få ägare och välservad. Det finns faktiskt inte en enda (blocket) under 40 000kr, även länen runt oss.
Senast redigerat av Mariago (2 augusti )

826 Inlägg
2 augusti
#7
Köp inte en Aygo c1 107 automat av den modellen
Den är en opålitlig växellåda

4 114 Inlägg
2 augusti
#8
Renault Clio 1.2  1999-2005  ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

2 396 Inlägg
2 augusti
#9
Det låter väldigt dyrt för en bil med så mycket mil

Gick ut på blocket och sökte lite snabbt.
Tex denna dök upp

https://www.blocket.se/annons/1401120927


826 Inlägg
2 augusti
#10
spillolja skrev:
Renault Clio 1.2  1999-2005  ?
Inte som automat
Det är skit lådor


Sök