2964
Sök

Bilfirma vägrar stå för reperation.

1 Inlägg
14 augusti
Trådstartare
Hej,

Har köpt en bil från Björkmans bil i Borlänge.

Köpte bilen 10 maj 2024. Har sedan dag 1 haft problem med bilen att den inte funkar som de ska, AC har varit sönder som de dock fixade med att byta kompressor osv. Sedan så lät de dåligt med tjutade ljud om bilen som var att bromsbeläggen skavde mot skivorna som det också åtgärde.

Dock har det uppkommit ett problem nu, bilens generator hade ramlat ner då bulten som håller fast den gick sönder vilket ledde till att bilens överhettades som gjort nu i följd med detta att driv remmen samt topplockpackningen behöver bytas och repareras.

En kompis som är mekaniker påpekade direkt att bulten för generaton var fel ihop fast då vi hittade bulten (har kvar den) och är helt sönder, och att bilfriman som reparerade AC hade tagit isär och satt tillbaka generatorn vid den reperationen och att det därmed har satt den fel vilket har ledit till detta.

Oavsett om detta är fallet eller inte så är detta ett underliggande fel som fanns vid bilköp oavsett vad så vill inte bilfirman Björkmansbil ersätta denna skada. De påpekar att det är en begagnad bil samt 1 månadsgarantin är över.

Samt att skadorna som skedde var för att jag körde bilen när det vart varmt. Men jag körde och stannade så snabbt jag märkte det och kunde stanna på lämpligplats.

Oasvett så skulle detta aldrig ha uppstått ifall generatorn sattes tillbaka på rätt sätt. Har förlorat pengar samt tid för detta då jag inte har en bil jag kan pendla med nu, samt att reperationskostnader för dessa fel kommer kosta nästan 12 000 att laga hos bilverkstadan.

Hur kan man gå vidare med detta.

Mvh

Sök