Brådhis skrev:Muskelbil skrev:Brådhis skrev:Muskelbil skrev:Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Några tycker det är Felaktigt
Jag tycker att det är ett riktigt beslut att Bilarna klassas som miljö
Brådhis skrev:Muskelbil skrev:Brådhis skrev:
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Dom klassas inte som skrot
Dom klassas som miljö farligt avfall enligt länsstyrelsens bedömning
Det är inte bil ägaren som har rätten att avgöra vad bilen klassas som
Det är riktigt att det är så för annars kunde min bil vara en helikopter eller en tivolibil
Det är rätt att det är myndigheter som bestämmer vad saker är
Myndigheterna får sina regler från riksdagen
De som har majoritet i riksdagen bestämmer
När reglerna röstades igenom vaar det borgerlig majoritet
I intervjun på tv4 ska en moderat fightas mot beslutet hans parti drivit igenom
Hål I huvet
0
0
0
0