2441
Sök

Rost runt infästningen för säkerhetsbält

1 Inlägg
3 september
Trådstartare
#1
Har en Ford Focus -06 som blev underkänd vid kontrollbesiktningen på grund av rost runt infästningen för säkerhetsbältet i baksätet, själv skulle jag vilja påstå att det endast är ytrost, och verkstaden jag anlitade för att lösa problemet hävdade själva att det inte fanns några strukturella problem med infästningen. Trots detta vägrade man att "släcka tvåan" eftersom att man inte riktigt förstod vad besiktningsmannen menade. 

Vilket innebar att jag chansade och åkte direkt från verkstaden till Opus för drop-in, men självklart blev bilen underkänd vid efterkontrollen på exakt samma punkt som tidigare.

Ringde upp verkstaden igen, och nu säger man att det går bra att lämna in bilen för att släcka tvåan. Börjar dock bli relativt skeptisk på grund av att både Bilvprovningen samt Opus underkände bilen för exakt samma fel. Ska jag åka tillbaka till samma verkstad och låta dem släcka tvåan, eller borde jag söka hjälp från en annan verkstad?

Alternativt att jag anlitar någon som blästrar och lackerar området och därefter ny besiktning.


Sök