2494
Sök

Mitsubishi startar inte

3 Inlägg
lördag 08:42
Trådstartare
#1
Jag har en Mitsubishi Colt 2004 som stått länge. Nu vill den inte starta. Batteriet är ganska nytt och fulladdat men det händer absolut ingenting när jag försöker starta, inte ens ett klick. Det går inte heller att putta igång den. Nu har den stått på en verkstad som hållit på i ett par timmar men inte vet vad felet är. De gissar på immobilizer eller databox. Någon som har ett tips?

Forummoderator
17 885 Inlägg
lördag 08:53
#2
Är det startspärren som är kass så startar bilen men dör efter 1-2 sekunder igen. Så kanske inte. Finns eftermonterat larm?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 021 Inlägg
lördag 09:19
#3
Tänder sig instrumentpanelen när man sätter på tändningen?

Hur har bilen stått under denna tid, har den stått utomhus? I såna fall kan mössen ha byggt bo någonstans och tuggat på kablar, det händer ofta

3 Inlägg
lördag 10:27
Trådstartare
#4
Den har stått utomhus så det kan absolut vara möss. Allt ser helt normalt ut på instrumentpanelen. Belysningen funkar

3 Inlägg
lördag 10:56
Trådstartare
#5
Hybrid_ skrev:
Är det startspärren som är kass så startar bilen men dör efter 1-2 sekunder igen. Så kanske inte. Finns eftermonterat larm?
Ja då är det inte startspärren. Inget eftermonterat larm. Reservnyckeln har inget batteri eller låsknapp. Låsknappen i första nyckeln har aldrig funkat så lång jag haft bilen


Sök