2762
Sök

Tesla är en vanlig bil nuförtiden

853 Inlägg
Igår 14:27
Trådstartare
#1
I Sverige finns det cirka 68700 Tesla.
Det finns cirka 63580 Honda.
Det finns cirka 65200 SEAT.

Tesla har funnits i Sverige sedan 2012 när S kom hit.
Honda och SEAT sedan sjuttiotalet.
PÅtolv år har tesla större del av marknaden än vad de andra två har lyckats med på 50 år.

473 Inlägg
Igår 15:05
#2
"Under 2023 registrerade Volkswagen Group Sverige AB och dess märken totalt 87 467 bilar"

Diagnostekniker
2 608 Inlägg
Igår 15:48
#3
Det är ändå en rätt så imponerande tillväxt.

Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan.
Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv.
Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?

Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ.
Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.

Up the RA

Forummoderator
26 294 Inlägg
Igår 16:20
#4
Imponerande, självfallet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 029 Inlägg
Igår 17:02
#5
Om ni tycker Tesla är en vanlig bil i Sverige skulle ni se hur det är i Norge...

473 Inlägg
Igår 17:54
#6
I Norge tycker jag mig se många audi q-suvar, elektriska såklart. Även Mustanger ligger på vägarna när jag senast körde där. Enligt kollegor där är sådana betydligt billigare än fossiler, tack vare kraftfull subventionering. Dom har ju lite fonder att ösa ur...

6 029 Inlägg
för 23 timmar sedan
#7
Jo, de har alla möjliga elbilar också, audi E-tron, MB EQ, porsche Taycan och så vidare. Men Teslorna är ju verkligen överallt, de är som volvo här hemma. Kör det förbi tio bilar kan du räkna med att en eller två är Tesla. Och de har även relativt många av de äldre Teslorna, som såldes innan det blev vanligt med elbilar i Sverige.

1 494 Inlägg
för 21 timmar sedan
#8
Ja, tillväxten är imponerande. Sedan är ju Elon Musk otroligt duktig på att snacka, likt hans kunder, så vidare marknadsföring har inte behövts.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

853 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#9
krambriw skrev:
"Under 2023 registrerade Volkswagen Group Sverige AB och dess märken totalt 87 467 bilar"
Folkvagn är 9 bil märken med många olika modeller
Volkswagen
Audi
Seat
Skoda
Bentley
Lamborghini
Bugatti
Porsche
Volkswagen arbetsfordon

Tesla är 1 bil märke med 4 bil modeller
S
3
X
Y

Bugatti har fler modeller att erbjuda än Tesla

853 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#10
Jesper328 skrev:
Det är ändå en rätt så imponerande tillväxt.

Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan.
Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv.
Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?

Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ.
Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.
Tesla har knappt någon marknadsföring
Bilarna säljs på sina egenskaper
Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid
Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas

Diagnostekniker
2 608 Inlägg
för 1 timme sedan
#11
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:
Det är ändå en rätt så imponerande tillväxt.

Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan.
Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv.
Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?

Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ.
Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.
Tesla har knappt någon marknadsföring
Bilarna säljs på sina egenskaper
Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid
Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas
Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa.
Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar.
En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.

To each their own som man säger i väst.
Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen.
Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.

Up the RA

6 029 Inlägg
för 38 minuter sedan
#12
Muskelbil skrev:
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas
Fullt förståeligt, de första bilarna var nämligen elbilar.


Sök