3233
Sök

Troligtvis rasade v90 D4

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tjena! Mitt första inlägg på forumet här. Vänder mig hit om lite rådfrågning då jag famlar i mörkret. Kamremen på vår v90 har gått av och troligtvis haft sönder saker som hör till (inte säkert dock) har den på verkstad i skrivande stund och dom har satt på en ny rem och ska plocka ihop allt kommande vecka. Bilen har gått dryga 25k mil, och är en 2019. Kamrem ska ca bytt vid 15k mil men verkstaden tyckte det såg suspekt ut och att det möjlgitvis inte gjorts nått byte vid 15k mil ändå, men inget som skulle gå att bevisa i efterhand tyvärr.. Men det ser ut att bli en dödsdom på motorn. Inget som är skrivet i sten, men han trodde det. Vad skulle ett motorbyte kosta mellan tummen och pekfingret? Vill man ha en ny motor eller fungerar en "bättre begagnad"?
Vad skulle man få om man sålde bilen som reservdels bil ifall motorbyte blir ovärt? Just idag finns det dryga 100tusen kvar på billånet. Vad skulle ni rekommendera att göra i våran sits ? ??

Fri fart för ett fritt folk!
14 110 Inlägg
för 1 timme sedan
Räkna med mellan 50-100k. Med ett motorbyte.  Lite beroende på hur svårt det är att hitta en motor och hur svårt det är att göra bytet.      Jag hade bytt dem själv men en motor är ju fortfarande inte gratis. Och till 99.9999999999999999% så har ventilerna slagit i kolvarna   så man ska räkna med att man måste riva av toppen och titta hur illa det är ibland kan man klara sig med lite nya ventiler ibland är hela motorn tok skrot.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök