för 4 timmar sedan
Trådstartare
Det är ingen ny observation, men jag tror det är sällan som det talas om den här. Detta att många som ägnar sig åt skotrar, bilar, motorcyklar och en del andra motordrivna fordon verkar vara ganska korkade. På det här forumet får man ständigt belägg för det, genom att läsa taskigt skriven svenska. De som särskriver, stavar taskigt och överhuvudtaget ägnar sig åt att skriva illa bemöter det oftast på ett tydligt vulgärt, ilsket och arrogant vis. Räknar med att så kommer ske även nu. Men jag undrar verkligen vad det beror på. Att den så kallade arbetarklassen är förknippad med motorer och att vara intresserad av och ägna sig åt motorer och inte så mycket annat, är ju sedan länge känt. Och att den så kallade arbetarklassen inte läser annat än sportbilagan, för att den varken vill eller kan tillgodogöra sig andra texter. Tycker det är dystert att den här gamla unkna kvarlevan från förr tycks leva vidare. Kanske finns det en hel del mer genomsnittligt begåvade människor som delar det här (även mitt) intresse, men som känner sig så annorlunda än den mer högljudda och korkade delen och därför håller en väldigt låg profil och inte märks? Kanske håller de som är intresserade av motorer och som är genomsnittligt begåvade och kan skriva till på andra ställen än det här eller ägnar såg åt sitt intresse i mycket snäva och anonyma kretsar? Skulle vilja veta mer om det.
Senast redigerat av Radare (för 3 timmar sedan)