3637
Sök

Glödspiral

13 Inlägg
Igår 17:14
Trådstartare
Hej,
Opel Zafira 1,9 CDTI. Ingen glödspiral kommer upp när jag sätter på tändningen, startmotorn klickar bara... Hade samma problem för några år sedan, då fick jag tipset här att byta batteri, och det löste problemet. Detta har jag även gjort nu, sitter ett splitter nytt fulladdat batteri i bilen, men problemet kvarstår. Har felsökt med instrument, men det blir ingen kontakt mellan bilen och instrumentet, så var det även förra gången. Alla tips mottages med tacksamhet.

6 114 Inlägg
Igår 19:00
Har du kollat så ledningarna mellan batteriet och motorn ser ok ut, och speciellt jordflätan som går någonstans mellan motorpaketet och karossen?

13 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Tack,ska kolla det smile

3 284 Inlägg
för 15 timmar sedan
Funkar det ändå inte lera efter trasig säkring. 
Tänker i synnerhet på huvudsäkringar av den större typen. Inte dom vanliga färggranna, även om dom ska kollas också.
Sitter i regel i relädosor och kan misstas för små relän av många. 
Kan vara som säkringar på själva batterianslutningen också. Då ofta som ett plastlock över och ganska nära batteriet.

13 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Stort tack även för detta tips smile

13 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Är det inte märkligt... Igår kväll tog jag bort minuspolen från batteriet och lät den vara bortkopplad tills nu. Sätter på minuspoolen och allt funkar precis som det ska nu smile

7 419 Inlägg
för 4 timmar sedan
OpelZafira skrev:
Är det inte märkligt... Igår kväll tog jag bort minuspolen från batteriet och lät den vara bortkopplad tills nu. Sätter på minuspoolen och allt funkar precis som det ska nu smile

Bilar  wink

3 284 Inlägg
för 3 timmar sedan
Kanske ska rengöra batterikabelskon.
Verkar ju ha varit dålig kontakt där, eller, mellan skon och kabel.

Blir felet igen kan du ju börja med att rycka lite i klammorna.

6 114 Inlägg
för 2 timmar sedan
Det tråkiga är att felet säkert kommer tillbaka när det är som mest olägligt. Så länge inte felet är lokaliserat och åtgärdat kan man ju inte lita på bilen

Sök