2takt eller 4takt?
Har den gått förut i din ägo, eller uppstod det plötsligt?
Gjort någonting?
Är det orginal eller motsvarande orginalförgasare?
Klantskallar sätter ofta felbestyckade förgasare.
Låter som om den bara går på lågfartmunstycket. (Lilla bredvid huvudmunstycket)
Är den vakuum-throttel eller vire- throttel? Vakuummembranen kan vara spruckna.
Har du bra bensinflöde om du lossar bensinslangen och suger själv i vakuumslangen till bensinkranen?
Lossa vid förgasaren så det rinner genom filtret, så även det kan konstateras ha flöde eller ej.
Vissa har bensinpump medelst vakuumpulser också. Sitter isf en bit från tanken. Vakuumkranar sitter direkt under tanken.
Är den en 4takt så:
Har du koll på ventilspelet?
En sjuka på alla kina 4t är att spelet konstant minskar så kompressionen försvinner. Kan bränna ventilsätet snabbt, men dom brukar starta igen om man justerar. Man SKA höra ventilerna ticka lite. Tyst = justerdags.
2taktare som baktänt kan ha blåst ut en vevaxeltätning.
Senast redigerat av Mossan1 (Igår 15:46)