2933
Sök

Byta spolvätskebehållare

244 Inlägg
för 20 timmar sedan
Trådstartare
Som tidigare nämt har min bil blivit utsatt för en skada. Plåten trycktes in snett fram och orsakade att spolvätskebehållaren sprack ovantill. Den går väl att använda men lär ha kommit en del skit i behållaren, och jag vet inte om det ev läcker då den var nästan tom.

Har en Honda Accord från 92, och det är begagnat som gäller. Kan man sätta in en behållare från annan bilmodell som lösning? Kan ju inte sitta och vänta in ev skrotbil av rätt modell, det kan ju dröja länge...

Diagnostekniker
2 824 Inlägg
för 20 timmar sedan
Du kan sätta in lite vad du vill där den får plats.. helst långt bort ifrån grenröret.
I farsans jänkare så saknades det en behållare, så det fick bli en stor (uppdrucken) flaska Jack Daniels med extern pump. smile
Senast redigerat av Jesper328 (för 20 timmar sedan)

Up the RA

244 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Du kan sätta in lite vad du vill där den får plats.. helst långt bort ifrån grenröret.
I farsans jänkare så saknades det en behållare, så det fick bli en stor (uppdrucken) flaska Jack Daniels med extern pump. smile

Haha, det där hade jag velat se bild på. Jag kanske ska köpa på mig en flaska sake och sätta dit (eftersom det är en japanare).

Förresten vilket grenrör?

Diagnostekniker
2 824 Inlägg
för 18 timmar sedan
skreech3 skrev:
Jesper328 skrev:

Haha, det där hade jag velat se bild på. Jag kanske ska köpa på mig en flaska sake och sätta dit (eftersom det är en japanare).

Förresten vilket grenrör?

https://www1.garaget.org/archive/10/9811/37180/large_37180-1988892.jpg

Sake skulle sitta som ett smäck. lol
Alltså avgasgrenröret.
Spolarvätska innehåller ju en del sprit så man bör ju hålla den borta ifrån varma grejer. smile

Up the RA

3 326 Inlägg
för 9 timmar sedan
Haha, f@n va häftigt!  hahaha!

Annars rekomenderar jag att mäta upp Biltemas universella spolarburk och se om den passar någonstans.

Eller från vilken bil som helst egentligen med burken på samma ställe.  Får kanske vara kreativ med fastsättningen.
Sök på Bildelsbasen. Har ofta foton mm, och ringer du skroten kanske dom kan mäta den åt dig.

Fullt lagligt med "vilken-som -helst" bara den sitter fast, osv.
Senast redigerat av Mossan1 (för 8 timmar sedan)

244 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Haha, f@n va häftigt!  hahaha!

Annars rekomenderar jag att mäta upp Biltemas universella spolarburk och se om den passar någonstans.

Eller från vilken bil som helst egentligen med burken på samma ställe.  Får kanske vara kreativ med fastsättningen.
Sök på Bildelsbasen. Har ofta foton mm, och ringer du skroten kanske dom kan mäta den åt dig.

Fullt lagligt med "vilken-som -helst" bara den sitter fast, osv.

Är just fastsättningen som är mest bekymmersamt. Finns några fästpunkter i motorrummet har jag sett.

Sök