3486
Sök

Svetsjobb Östergötland

2 Inlägg
Igår 11:15
Trådstartare
Jag skulle behöva få tag på en bra svetsare för att rostlaga golvet på min gamla SAAB 95 från 1968. Jag har ett namn, Svärdas i Finspång, som jag har hört ska vara duktig men tyvärr också väldigt dyr. Vet någon här om någon som är bra och prisvärd?

7 515 Inlägg
Igår 16:20
Det är med svetsare som med råd - goda är inte dyra - det är däremot dåliga - utom vid betalningstillfället, men på sikt.

2 Inlägg
för 13 timmar sedan
Trådstartare
master_lars skrev:
Finns massor, men ingen man vill hänga ut här på ett forum.

Det är väl inte att "hänga ut" något man rekommenderar som är bra? Det är ju bara positiv reklam. Men om du vet någon som är bra och prisvärd vore det jättevärdefullt att få veta.

7 515 Inlägg
för 11 timmar sedan
Ett råd, om det är mycket som ska svetsas, är att köpa en begagnad MIG-svets av känt och bra fabrikat - ESAB eller KEMPPI - inte någon 1-fas "varuhussvets" med fylld tråd.
Om du sedan när du är klar med 95:an säljer MIG-svetsen så får du förmodligen tillbaka pengarna.
På en gammal SAAB är mycket att svetsa - jag har haft flera 92, 93, 95, 96, 97 både 2-takt och V4.
Kanske kan du tjäna in svetsen på att hjälpa andra.
Villkoret är att du har tillgång till 3-fas 400 volt.

1 224 Inlägg
för 10 timmar sedan
SAAB-95-1968 skrev:
master_lars skrev:
Finns massor, men ingen man vill hänga ut här på ett forum.

Det är väl inte att "hänga ut" något man rekommenderar som är bra? Det är ju bara positiv reklam. Men om du vet någon som är bra och prisvärd vore det jättevärdefullt att få veta.

Alla kanske inte är helt vita med betalningen. Nu säger jag inte att de inte är det, men man får läsa mellan raderna lite. Man kan inte hänga ut någon som eventuellt eller inte tar emot betalning i kontanter utan kvitto.

6 309 Inlägg
för 10 timmar sedan
Som torsen säger! Skaffa en MIG svets med gas (trefas)! Hur lätt som helst att svetsa med en sån. Kostar runt 6000-15000:-ny med gas. Billigare i begagnat skick på Blocket /Tradera.
Har du inte plats att mecka själv så är det tyvärr svårt och dyrt att hålla på med bilhobbyn. Svetsjobb om de ska utföras med kvalite tar alltid längre tid än man tror...och sen ska det antagligen blästras och lackas också...ytterligare kostnader!
Senast redigerat av jaka54 (för 10 timmar sedan)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 273 Inlägg
för 10 timmar sedan
jaka54 skrev:
Som torsen säger! Skaffa en MIG svets med gas (trefas)! Hur lätt som helst att svetsa med en sån. Kostar runt 6000-15000:-ny med gas. Billigare i begagnat skick på Blocket /Tradera.
Har du inte plats att mecka själv så är det tyvärr svårt och dyrt att hålla på med bilhobbyn. Svetsjobb om de ska utföras med kvalite tar alltid längre tid än man tror...och sen ska det antagligen blästras och lackas också...ytterligare kostnader!

Biltema har en Mig/Mag för 3999 kronor. Det är en svets som Rickards garage har provat och lovordat.
Länk till hans youtubefilm om den svetsen: https://www.youtube.com/watch?v=0Rdtl3QYF30

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (för 10 timmar sedan)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök