Som sagt är den en sjuka på 4t kinamoppar att ventilspelet MINSKAR när man kör. Man får justera ibland, och då öka. Normalt är det tvärsom, men säkert uselt material i säte/ventil.
Exakt vad det ska vara går nog att googla, men viktigast är att det ÄR spel. Inget spel så kan dom sluta gå.
Hat själv fixat TVÅ där ventilspelet var hela felet. En var svårstartad och den andra gick inte alls. Trodde den bränt ventil, eller repat cylinder men var bara att backa spelet så gick den igen.
Jag ställer "på känn' men det kräver lite erfarenhet. Ska man givetvis inte egentligen men en sådan moped är inte så kinkig. Hellre för stor än för litet på dom.
Du kan ju kolla så den inte är stum i vippbryggan när den ska vara lös.
Utan olja är dåligt. Inget snack, och den KAN ha repat cylindern. Men då borde den ha nypt först. Dvs suttit fast en stund i alla fall.