3735
Sök

Kringgå varvtalspärr på ecustrypt a-traktor

1 Inlägg
måndag 02:55
Trådstartare
Hur kan man kringgå en varvtals spärr i en ECU strypt a-traktor, skulle vara väldigt tacksam för alla tips ni har

Lite info: Har en BMW e39 525i 2004 med varvtals spärr och hastighetsspärr automat låda med elektrisk gas pedal och fungerande farthållare

(om du ska kommentera på att man inte ska manipulera en a-traktor kan du vänligen lämna tråden??)

Forummoderator
26 438 Inlägg
måndag 03:06
Om du har problem med att den tex bryter för tidigt så borde du ju kunna strypa om den genom att lämna in den för mjukvaruprogrammering?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 222 Inlägg
måndag 10:59
Jag vill visst kommentera spärren. Den sitter där av en anledning och får enligt Sveriges Rikes lag inte manipuleras med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 570 Inlägg
måndag 11:40
Hybrid_ skrev:
Jag vill visst kommentera spärren. Den sitter där av en anledning och får enligt Sveriges Rikes lag inte manipuleras med.

x 2!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 295 Inlägg
måndag 13:13
torsen skrev:
Hybrid_ skrev:

x 2!

Vad menas med "x 2"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 508 Inlägg
måndag 16:35
"X2" betyder att man håller med föregående.  "Gånger två= En till"

Så jag säger X3 på "Hybrid"s inlägg.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 295 Inlägg
måndag 17:08
Mossan1 skrev:

Nog har jag sett dom som skriver "+1" men aldrig tidigare "x2".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 053 Inlägg
måndag 17:29
Vettemannen skrev:
Mossan1 skrev:

/Benny

x 2.

VAG har världens bästa bilar.

2 331 Inlägg
måndag 21:25
candyweiss skrev:
Vettemannen skrev:
Mossan1 skrev:

/Benny

x 2.

Ska jag skriva x4 nu? big_smile

4 528 Inlägg
måndag 22:25
X5
Senast redigerat av zzr94092 (måndag 22:26)

Diagnostekniker
2 941 Inlägg
för 21 timmar sedan
Frågan är ju, Texas, om man skall kontakta din far om dina planer?

Up the RA

310 Inlägg
för 19 timmar sedan
Jesper328 skrev:

Speciellt som hans far "C......." äger bilen och blir antagligen skadeståndsansvarig om grabben smäller i 100 och försäkringen inte gäller... sad

Fri fart för ett fritt folk!
14 525 Inlägg
för 18 timmar sedan
leta på en nedförsbacke så går den fortare..  bogserlina efter en vanlig bil har samma effekt smile

JN1975 skrev:
Jesper328 skrev:

Speciellt som hans far "C......." äger bilen och blir antagligen skadeståndsansvarig om grabben smäller i 100 och försäkringen inte gäller... sad

hans körkort ligger illa till  tillåtande av olovligkörning så åker körkortet för pappan direkt. 
så det är rätt allvarligt även för föräldrar till ungar som kör bil med lgf skylt..

Kör fort så hinner inget hända...

2 852 Inlägg
för 2 timmar sedan
Litzell skrev:
Hur kan man kringgå en varvtals spärr i en ECU strypt a-traktor, skulle vara väldigt tacksam för alla tips ni har

Lite info: Har en BMW e39 525i 2004 med varvtals spärr och hastighetsspärr automat låda med elektrisk gas pedal och fungerande farthållare

(om du ska kommentera på att man inte ska manipulera en a-traktor kan du vänligen lämna tråden??)

Du lär inte få nåt svar här på din fråga. Här uppmanar vi inte till brott eller är behjälplig till liknande. Så den som skulle lämna tråden är du....eller allra helst inte ens ställt frågan.

3 415 Inlägg
för 2 timmar sedan
Jag kan tipsa gur du går tillväga då ingen här vill hjälpa dig bara gör narr av hela frågan. Oseriösa.....

Du börjar med att ladda ner blocket appen och lägger ut bilen till försäljning då du verkar inte vara mogen nog att följa Sveriges lagar.
Senast redigerat av Low (för 2 timmar sedan)

2 331 Inlägg
för 1 timme sedan
Kan ju lägga till en personlig erfarenhet, en grej som man ofta inte tänker på i den åldern. (Jag gjorde det iallafall definitivt inte.)

Hade en bekant med A-traktor med ryckt spärr som torskade i en poliskontroll. Han hade ett halvår kvar tills han skulle fylla 18. Bara det att han förlorade lämpet och kunde inte ta körkort förrän han var 20. Det är ju extra surt som bilintresserad, han såg alla jämnåriga ta körkort och köra runt men kunde bara stå bredvid själv. Det blev lite av en "reality check" för mig iaf.

Forummoderator
18 222 Inlägg
för 5 minuter sedan
Mew skrev:
Kan ju lägga till en personlig erfarenhet, en grej som man ofta inte tänker på i den åldern. (Jag gjorde det iallafall definitivt inte.)

Hade en bekant med A-traktor med ryckt spärr som torskade i en poliskontroll. Han hade ett halvår kvar tills han skulle fylla 18. Bara det att han förlorade lämpet och kunde inte ta körkort förrän han var 20. Det är ju extra surt som bilintresserad, han såg alla jämnåriga ta körkort och köra runt men kunde bara stå bredvid själv. Det blev lite av en "reality check" för mig iaf.

Borde lätt vara den största moroten i sammanhanget! Väl talat bror!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök