2848
Sök

Är detta paket bra? Värt?

108 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
Har hört att många tycker MDS är bara skit mm. Men eftersom jag inte är ute efter det optimala ljudet man kan få på marknaden, så undrar jag om det är värt att köpa ett paket som dom har med ett par MDS Classic GP-269 högtalare, som ligger på 500w st (6x9or), plus att man får ett gratis Road Gear RGMF1250 slutsteg som ligger på 2x125W.
Är det bra "tryck" i dessa?! Någon som vågat köpt detta?
Skulle gärna vilja få reda på om det är pengar i sjön eller om de kan vara värt det?
Mvh.

Driver
2 111 Inlägg
30 november 2005
kör med mds i framsystemet o de spelar på bra för de pengarna!. kör roadgear på dem också.låter mindre anstr'ngt än med  huvudenheten,men 125?..är inte det peak?..trorrms ligger på lägre..eller så blandar jag ihop modellerna nu hehe smile för mig så får de klart godkänt mina mds grejer iaf smile.

Sen om man ska ha 6x9or eller inte..de är ju en annan sak.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

21 761 Inlägg
30 november 2005
Det står 2x50W och 1x125W RMS vid 4ohm på mds sida.
Men någon lägre belastning finns inte angiven.
Du kan alltså köra 2x50 kontinuerligt, kan låta hyffsat om 6x9 har bra känslighet. Jag har dock inte lyssnat på dem.

7 Inlägg
30 november 2005
Jag hade mds 6.9or 500w i min förra bil, tycker det lät helt ok för att vara 6:9or. Bra tryck i basen om man inte vill ha en baslåda...Godkännda tycker jag iaf!

108 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Okej! var det med eller utan slutsteg då? funderar på att köpa det paketet senare smile! o inte ha nån baslåda till en början..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 december 2005
det dunkar bra rikgit mkt det där man kan tro att det är en baslåda om man inte är så hajj på ljud

Bmw osv..

Tomten
1 065 Inlägg
1 december 2005
GotlandsVolvon skrev:
Har hört att många tycker MDS är bara skit mm. Men eftersom jag inte är ute efter det optimala ljudet man kan få på marknaden, så undrar jag om det är värt att köpa ett paket som dom har med ett par MDS Classic GP-269 högtalare, som ligger på 500w st (6x9or), plus att man får ett gratis Road Gear RGMF1250 slutsteg som ligger på 2x125W.
Är det bra "tryck" i dessa?! Någon som vågat köpt detta?
Skulle gärna vilja få reda på om det är pengar i sjön eller om de kan vara värt det?
Mvh.

har det paketet i min bilar fast använder inte steget.. tycker det lirar mycket bra.. jag kan rekomenderar det.

22 Inlägg
1 december 2005
För att ett par 6x9or ska låta bra, så måste man ha slutsteg. Jag kör mds dynamic 6x9 .. låter jävlit bra för att va69or

108 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Tackar för all information! de känns som om man kommer köpa detta paket i framtiden!

Sök