3189
Sök

Börja skolan eller inte?

Evolution
1 627 Inlägg
9 augusti 2007
#21
min tanke e kör på jobbet du får ju erfarenhet sånt är viktigt plugga kan du göra sen

Om du trivs förstås

Fäll ner pungen och landa

326 Inlägg
9 augusti 2007
#22
har lite av ditt problem jag med! ja funderar på att ta ett 4 år på gymnasiet för att få ett ricktigt slutbetyg. men nu har jag chansen att få tillsvidare anställning på företaget ja sommarjobbar på. men man vet ju alldrig hur länge man blir kvar osv

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

1 174 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
#23
Jadu fan livet e tungt å jag blir bara mer å mer depprimerad jag tänker påt men som jag sa innan har nog bestämt mig nu, jag tar fast anställning nu jobbar ett år sedan söke rjag till en yrkes skola å börjar där nästa sommar. (då är jag 19½ med andra ord sissta channsen att ta en gymnasie utbildning)

Zippin 40's
197 Inlägg
9 augusti 2007
#24
Akka skrev:
Jadu fan livet e tungt å jag blir bara mer å mer depprimerad jag tänker påt men som jag sa innan har nog bestämt mig nu, jag tar fast anställning nu jobbar ett år sedan söke rjag till en yrkes skola å börjar där nästa sommar. (då är jag 19½ med andra ord sissta channsen att ta en gymnasie utbildning)
Då är de bättre att ta Gymnasieutbildningen nu... Du har hela livet på dig att jobba....

"Dieselbilar drar minst bensin"

Meister
6 763 Inlägg
9 augusti 2007
#25
Inte för att vara taskig men med tanke på din stavning till "tjäna" så borde du nog plugga. Men är det inte så att du tar över företaget i framtiden? Skit i skolan och satsa på att ta över efter din far


227 Inlägg
9 augusti 2007
#26
jag har inte gått gymnasie men jag har hur mkt jobb som helst jag har maskinkort vilket innebär att jag får köra maskin på vilket bygge som helst och jag har grönt kort så jag kan köra skogsmaskin om jag vill det sen har jag fast anställning på ett ställe nu men kommer byta till vintern då jag ska röja snö och den utbildning jag har har jag tagit utanför skolan så vill man bara så går de mesta, du kan skaffa stort sett vilken mindre utbildning som helst bara du vill

VVS:are Våga Vägra Saab ;)

perpelle
9 augusti 2007
#27
Det finns grundläggande saker man borde kunna, punkt.

3 627 Inlägg
9 augusti 2007
#28
Okej, detta är vad jag vet!

Gymnasie är i princip grundläggande för att man över huvudtaget ska få ett jobb som inte är städare ungefär.. och nu har du fått jobb av din farsa, det är ju najs! Men vad händer den dan där du inte jobbar där längre? Är ju trots allt rätt segt att jobba på samma jobb hela livet! Den dan då du vill byta jobb så kommer du inte få något pga att du inte har gymnasieutbildning hmm

Visst är erfarenhet viktigt, men att inte ha någon riktig utbildning utöver grundskola? Då är du körd, hur mycket erfarenhet du än har inom vad det nu är du gör!

Mitt tips är att börja gymnasiet igen, att studera upp på Komvux är ingen hit om du ska göra det nångång i veckan då detta kommer ta flera år!

Det va allt från mig! MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 174 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
#29
mtlca skrev:
Akka skrev:
Jadu fan livet e tungt å jag blir bara mer å mer depprimerad jag tänker påt men som jag sa innan har nog bestämt mig nu, jag tar fast anställning nu jobbar ett år sedan söke rjag till en yrkes skola å börjar där nästa sommar. (då är jag 19½ med andra ord sissta channsen att ta en gymnasie utbildning)
Då är de bättre att ta Gymnasieutbildningen nu... Du har hela livet på dig att jobba....
Problemet är att jag är för sent ute i år har kommit in på en linje, å det är sam/idrot men sam är fasen inget för mig är jag är en praktiskt snubbe

Eldknast
915 Inlägg
10 augusti 2007
#30
Att skita i gymnasiet sätter dig nog i en lustig sits om du ska söka andra jobb. Då ska man vara bra målmedveten och veta var man vill ta vägen i livet och kämpa sig ditåt. Om man inte är det bör man nog utan tvekan välja gymnasiet. Om du hamnar i en intervju med nån som har liknande erfarenhet och den andra har gått gymnasie ryker nog du från listan.

Vad händer om farsan slutar eller börjar med annat? Hur ser dina möjligheter ut i bolaget då?

Och som någon annan här sa, det är inte många år av ditt liv det kommer kosta att gå gymnasiet. Sen kan du ju göra ett nytt val. Tiden går fort, glöm inte det.

Tiden är rolig när det går fort... :)

1 688 Inlägg
10 augusti 2007
#31
Själv tycker jag utbildning är a och o, man ser mycket löst folk som jobbar, och inte kan nånting, värdelöst :-)
Ja började jobba måndagen efter att jag slutade skolan på fredagen, jag tror utbildningen hjälpte mig ganska mycket big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 185 Inlägg
10 augusti 2007
#32
Ärligt talat tycker jag att du bör börja på gymnasiet istället för att fortsätta arbeta. För kan ju säga att det är nog ganska pinsamt om du är 50+ och stavar lika dåligt som du gör nu. Skolan är en viktig del för att utvecklas mentalt och socialt.

Hoppa av jobbet och lägg allt krut på skolan istället, du kommer inte att ångra dig det minsta när du blir äldre!


saab expert
248 Inlägg
10 augusti 2007
#33
Akka skrev:
Hej!
Nu har jag fått ett stort problem och vet ej hur jag ska göra, jag hoppade av gymnasiet för ca 2 år sedan å har jobbar istället på ett företag (Itella) som Kuverteringsoperatör.

Nu kommer problemet, pappa är avdelnings chef där så man kan säga att det var han som anställde mig å snart kmr jag få en heltidsanställning, kommer käna runt 17-18 tusen och medel lönen för en operatör när man e "vuxen" är ca mellan 20-24 tusen och det är väl så mycke jag kmr käna sedan också efter några år.

Min flickvän å hennes päron säger att jag måste ha en utbildning annars kmr typ mitt liv gå åt pipan, men enligt min far som anställer folk säger att det inte alls är så vikdigt med en utbildning om man vill ha ett "normalt svennson jobb".

Så jag skrev till en gymnasie skola (sam/idrott) å frågade om jag kunnde börja där nu när dom börjar, och jag fick svar att det är inga problem att börja!

Men nu står jag vid ett väg val ska jag jobba ett år till å söka en yrkes skola (så jag kan få ett jobb direkt efter gym) eller ska jag gå på gymnasiet nu å börja på sam/idrott?

(är 18 år fyller 19 i januari)
skit i skolan å jobba istället det gjorde jag, jag började jobba vid 18 års ålder å hoppade av skolan det bästa jag gjort i mitt liv jobbar fortfarande kvar på samma jobb mvh


Knegare
718 Inlägg
10 augusti 2007
#34
Det beror på.. Jag gick barn och fritid på gymnasiet.. En rätt bred linje.. Har kanske jobb som mekaniker i Norge..

William 2009-02-20


Sök