3369
Sök

bygga bur i bilen och bort med bälten

VULKARE
117 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
tjena
jag ska bygga om min bmw ska bygga om den så jag kan ta banlicens samt köra den på gata vad gör bes om man tar bort säte och bälte och all inredning och sätter i en rally stol och 6 punkts bälte samt en bur
motorn ska inte vråltrimas så motormäsigt klarar jag nog bes

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
7 augusti 2007
Du måste ha kvar orginal bälte till alla säten, men du får sätta dit ett 6 punkt om du vill.
Om du vill plocka bort ett bälte måste du regga om den.

Mvh Dennis

VULKARE
117 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
okej men sättena behöver inte sitta kvar eller

isåfal e det bara att slita ut allt utom bälte och instrumentbrädan

jag ska svetsa igen tackluckan med den fick man inte ha

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
7 augusti 2007
Precis stolar får du plocka ut eller byta, bara de sitter ordentligt fast. Du kan svetsa takluckan på insidan så märker inte bilbesiktningen det så det e nog inga problem.

Mvh Dennis

VULKARE
117 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
bra idee det att svetsa på insidan ja det ska jag göra

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs

654 Inlägg
11 augusti 2007
kunggalant skrev:
tjena
jag ska bygga om min bmw ska bygga om den så jag kan ta banlicens samt köra den på gata vad gör bes om man tar bort säte och bälte och all inredning och sätter i en rally stol och 6 punkts bälte samt en bur
motorn ska inte vråltrimas så motormäsigt klarar jag nog bes

Du kommer få göra en sk reg besiktning på:
Bur,ändrande av passagerare (iom att stolar och bälten plockats bort) och ev en bedömning på inredning gällande vassa kanter m,m m,m.
OBS: Du måste även ha kvar minst 1 (ett) av dom vanliga 3-punkts bältena iom att 4/6-punkts bälten inte är godtjända för vanlig allmän väg.
dvs: 3-punktarna kvar till dig och sen montera 6-punkts bältet separat vid sidan om dom andra 3-punktarna.

*edit*
skulle dom se din svetsade taklucka så blir det föreläggande om reg besiktning på det också.
Senast redigerat av Blida (11 augusti 2007)

Sök