Hej!
Tänkte jag skulle bygga en låda i nya bilen, och tänkte jag skulle samla ihop lite tips. Har kollat runt lite här och var, och sett lite hur jag ska bygga, men är det något jag absolut inte borde göra?
Sen har jag en liten fråga till, eller ja, hundratals egentligen, men den viktigaste: jag pratade med en kille på BRL i Jönköping, han verkade dock något okunnig om det mesta jag frågade, men han sa att bygga en låda i reservhjulsbaljan var inte att rekommendera, för det blev dåligt ljud. Varför förstod jag inte riktigt? Ok, om jag bygger en helt fyrkantig låda i baljan, då kan det väl bli kasst ljud då det studsar fel, men om jag antingen plastar en låda eller bygger den med en lutad sida, då borde det väl gå?
Just det, en fråga till: Vissa lådor har ju plexiglas framför basen, hur funkar det? Tänkte jag skulle bygga in basen i baljan, och sen kunna lägga ett lock av plexi (eller bara vanligt tyg) ovanför om jag vill lasta grejer. Kan jag spela då, eller kommer det bli kasst? Måste man ha en bandpasslåda eller funkar det med en vanlig sluten?
Har försökt söka, men jag hittar inget som tar upp mitt huvudproblem: blir det dåligt ljud med en låda i baljan. Ja eller nej, och gärna varför?