3306
Sök

Bilen dör när det är regn ute..

33 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Varje gång regnet kommer så börjar bilen först gå ryckit och sen stannar den.
Och den går inte å starta förrän den blir torr....
Vad kan felet vara?
Senast redigerat av Svenander (22 augusti 2007)

34 Inlägg
9 augusti 2007
vilken bil e det???

33 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Min golf -93.

1 722 Inlägg
9 augusti 2007
hehe big_smile den tål inte vatten big_smile ??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

42 Inlägg
9 augusti 2007
Ungefär som ett av mina befäll som kom ifrån norrlands bil... Han fick ställa av den på sommaren för så fort det blev över 10 grader varmt så vägra bilen starta... Han skylde på att den var vinteranpassad å bara startade i minusgrader big_smile

905 Inlägg
9 augusti 2007
se över tänddelarna. kolla tändkablara och fördelar lock odylikt och byt gärna dessa. kommer väl inte fukt nånstans.

33 Inlägg
Colaberoende
1 219 Inlägg
22 augusti 2007
Hade överslag i en av mina tändkablar. Bilen gick ryckit så fort det var fuktigt ute men den dog aldrig.
Detta ser du ganska lätt om du öppnar huven och försöker ha den startad när det är mörkt ute.
Jag skulle nog kunna tippa på att du har en liten osynlig spricka i fördelarlocket men det kan vara en kabel också.

/Ena

177 Inlägg
22 augusti 2007
Är tändstiften toppmonterade på bilen? det kan vara tätningar där isåfall. d.v.s vattensamling..

Over and out!

2 Inlägg
23 augusti 2007
Jeg har sett dette problemet på 3 golfar..
På alle 3 var det Coilen (Tendspolan???) son var sprekt...
Tipper det samme på din...
Få noen til å vri på tenningen mens du ser på coilen (når den ikke vil gå)..
Se om den gnistrer da...

Beklager skrivefeil...(norsk)

Hilsen mtuv...

900 AERO 88`
9-5 2,3t SE 98`

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
23 augusti 2007
Hade ungefär samma problem med min gamla Suzuki K50. Den dog direkt när det var slaskigt ute. Fick ofta gå med den hem när det var sånt väder ute. Dock klarade den att jag körde runt i 1 meter djup snö med den. tongue
Fick dock aldrig veta vad felet var. Bytte tändstift o kabeln till den men det hjälpte inte.

Iofs lär väl det här inte hjälpa dig så mycket, men jag ville bara berätta det. ;P

Whine whine!

Sök