2403
Sök

Starta företag!

Proljece?
1 464 Inlägg
30 juli 2007
Import export redan fixat om 4år smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
30 juli 2007
Om jag skulle starta eget så vore de med lastbil(ar), kanske grävare av lite mindre modell också... typ för markjobb och sånt. 
Sen lastbilen skulle vara med snabblås, och ha lastväxlare och vändskiva till den för att få den så flexibel som möjligt. Helst skulle de vara en scania med v8 och axelkonfiguration av typen 8x4*4 tongue
Sen är de ju lite kul att minst 95% här inne inte vet vad jag pratar om, mn de skiter ja i tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

287 Inlägg
30 juli 2007
TobbeE_87 skrev:
Helst skulle de vara en scania med v8 och axelkonfiguration av typen 8x4*4 tongue
Sen är de ju lite kul att minst 95% här inne inte vet vad jag pratar om, mn de skiter ja i tongue

Jag förstår exakt vad du menar! 8 hjul, 4 drivande 4 svängande är det jag kommer ihåg just nu pga. semester:D
Senast redigerat av ThorskeN (30 juli 2007)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
30 juli 2007
ThorskeN skrev:
TobbeE_87 skrev:
Helst skulle de vara en scania med v8 och axelkonfiguration av typen 8x4*4 tongue

Jag förstår exakt vad du menar! 8 hjul, 4 drivande 4 svängande är det jag kommer ihåg just nu pga. semester:D

Känn dig unik, du tilhör dom 5% som förstår sig på lastbilar tongue Du har härmed vunnit en fri barrunda till självkostnadspris tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

820 Inlägg
30 juli 2007
nattklubb hade väl varit skojsigt eftersom jag är bartender...

224 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
Alecci skrev:
Finns säkert gott om bra affärsidéer i hjärnorna hos de 57 000 personer som är registrerade här, men det första budordet när det gäller en bra affärsidé är ju att vara så unik som möjligt med den, och därför tvivlar jag på att de som sitter på de bästa idéerna kommer att dela med sig av dem. Det är ungefär som med uppfinningar och patent...

Själv har man redan eget inom en rolig men trög bransch, men jag hade hellre faktist pysslat med något annat som egenföretagare.

Kruxet med företagsidéer är, att de som gör det lättast att tjäna pengar också kräver mest startkapital. Och redan där faller det för de flesta (inklusive mig själv med de två idéer jag har som jag tror hårt på).

Precis, jag och en kompis har några idéer vi spånar på att köra vid sidan om skolan nu, och faktiskt så är de idéerna unika och ganska bra teoretiskt sett. Jag skulle ju då aldrig skriva ut detta på ett forum med 56k medlemmar, där säkert ett antal funderar starkt på att starta eget.

Hehe men man behöver ju inte vara så ärlig smile kom på något du absolut inte skulle starta då tongue hehe

Snurrigt...

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
9 augusti 2007
Jag har ju då precis startat eget, Lilla Djävulen, inriktar mig på att sälja sexleksaker, oljor, kläder m.m via homepartyn å kommande webbshop!
Mkt jobb ligger bakom, men ojojoj vad skoj det é!! smile
Har ju dessutom ett heltidsjobb upptill å tänkte ha det så ett tag iaf, vill ju gärna se att det kan bära sig stabilt först!

Mitt tips till alla er som drömmer om att starta eget, visst  e det skoj att kunna tjäna stora pengar på sitt företag å ha det som mål. Men tänk på att ni antagligen kommer att gifta er med företaget...det tar mängder av tid, så försök finna ngt ni verkligen brinner för, inte bara bara fokusera på pengarna... För kan ni verkligen lägga ner hela eran själ i företaget å har en hyfsat god idé så brukar det mesta ge sig själv. Men visst... jag ska la villigt erkänna att en riktigt riktigt riktigt fet lön inte att suttit fel, men inte till vilket pris som helst!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

224 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Jag har ju då precis startat eget, Lilla Djävulen, inriktar mig på att sälja sexleksaker, oljor, kläder m.m via homepartyn å kommande webbshop!
Mkt jobb ligger bakom, men ojojoj vad skoj det é!! smile
Har ju dessutom ett heltidsjobb upptill å tänkte ha det så ett tag iaf, vill ju gärna se att det kan bära sig stabilt först!

Mitt tips till alla er som drömmer om att starta eget, visst  e det skoj att kunna tjäna stora pengar på sitt företag å ha det som mål. Men tänk på att ni antagligen kommer att gifta er med företaget...det tar mängder av tid, så försök finna ngt ni verkligen brinner för, inte bara bara fokusera på pengarna... För kan ni verkligen lägga ner hela eran själ i företaget å har en hyfsat god idé så brukar det mesta ge sig själv. Men visst... jag ska la villigt erkänna att en riktigt riktigt riktigt fet lön inte att suttit fel, men inte till vilket pris som helst!

Fan va nice.. sälja "lycka" till folk tongue hehe ingen dum ide big_smile Kanske ska sattsa på de smile

Snurrigt...

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 augusti 2007
hitta på något enkelt på sidan om och registrera som egen firma.

Då får man ut f-skattsedel och har hur mycket som helst att välja på sidan om.

Då kan man jobba åt andra helt själv eller via bemanningsföretag som ger dig kontakter som är värd bra mycket...

Började så själv för ett par år sedan och vill man jobba så finns det jobb utan att åka land och rike runt. minimilön är 250:- timmen här.

Vill man utveckla och ha helt egen verksamhet och sälja helt egna tjänster... tex skaffa en svets och pickup och åka runt så behöver man inte göra mycket... inget som hindrar en, Köper grejorna och tar betalt av tjänsterna man gör och alla är glada så längen du inte fifflar för mycket.

Skulle jag vilja bygga ut huset och klippa håret på folk i ett rum här hemma så skulle det vara fritt fram bara det ger visad inkomst. trots att jag som bäst kan kamma till mig själv smile

F-skatt är nr1 sen är det bara bygga vidare...
Senast redigerat av Martin 9-3 (10 augusti 2007)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

8 883 Inlägg
10 augusti 2007
Martin 9-3 skrev:

Då kan man jobba åt andra helt själv eller via bemanningsföretag som ger dig kontakter som är värd bra mycket...

Började så själv för ett par år sedan och vill man jobba så finns det jobb utan att åka land och rike runt. minimilön är 250:- timmen här.

Vill man utveckla och ha helt egen verksamhet och sälja helt egna tjänster... tex skaffa en svets och pickup och åka runt så behöver man inte göra mycket... inget som hindrar en, Köper grejorna och tar betalt av tjänsterna man gör och alla är glada så längen du inte fifflar för mycket.

Skulle jag vilja bygga ut huset och klippa håret på folk i ett rum här hemma så skulle det vara fritt fram bara det ger visad inkomst. trots att jag som bäst kan kamma till mig själv smile

250:- i timmen.....blodpudding 7 dagar i veckan eller roll

Fotograf på tierpidag.se

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 augusti 2007
Hamilton skrev:
Martin 9-3 skrev:

nej fan, idag blev det nudlar... Slog på stort och tog 2 paket (hungrig) smile

Faktiskt ligger snittet för manuellt arbete som fskattare något högre... i större städer ligger det på närmare 300:- timmen...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

224 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Hamilton skrev:
Martin 9-3 skrev:

Faktiskt ligger snittet för manuellt arbete som fskattare något högre... i större städer ligger det på närmare 300:- timmen...

vad menas med F-skatt? det lät intressant smile

Snurrigt...

4 554 Inlägg
17 augusti 2007
h0lle skrev:
elektriker som man är så är så skulle det väl vara att starta eget smile

samma här men har 4.5år kvar innan jag har inte gjort praktiken för Allämenbehörighet:(

Maizer
17 augusti 2007
Saabo skrev:
Martin 9-3 skrev:
Hamilton skrev:

När företaget har f-skattesedel.

8 883 Inlägg
18 augusti 2007
Maizer skrev:
Saabo skrev:
Martin 9-3 skrev:

När företaget har f-skattesedel.

Lite bättre förklaring.
F-Skatt = Du betalar själv in din preliminär- skatt och socialavgifter.

Fotograf på tierpidag.se

124 Inlägg
18 augusti 2007
säger bara det!1 skaffa företag me låg konkuerwsn de  e de som gäller

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

8 883 Inlägg
18 augusti 2007
RouziMotorsport skrev:
Jag har redan ett företag..deus finans ab heter vi...
och jag råder er andra att inte skriva era ideer här så någon annan snappar upp dt...osmart =/ men ni gör som ni vill big_smile

Krävs mer än en bra idé för att få det att fungera,men det är alltid en bra början.

Fotograf på tierpidag.se

67 Inlägg
18 augusti 2007
Min dröm skulle vara att starta enskild firma som ger privatpersoner ekonomisk rådgivning. Precis som i lyxfällan. Måste finnas hur mycket jobb som helst.
Tänkte firman nästa år.

5 198 Inlägg
18 augusti 2007
vem ska betala för det ? har dom inte råd att betala skulderna har dom nog inte råd att betala dej cool

224 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
gamlingen skrev:
vem ska betala för det ? har dom inte råd att betala skulderna har dom nog inte råd att betala dej cool

Men på något vis värkar det som dom alltid har råd till en sådan tongue i alla fall i alla filmer å så tongue ... Är det man vill slänga sina sista pängar på tongue

Snurrigt...

Sök