2963
Sök

Yrke: Billackerare

70 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Hej.
Har funderingar på att utbilda mig till billackerare. Är 22 år och jobbar nu som bilrekonditionerare men har länge viljat bli billackerare så jag skulle vilja ha lite åsikter om yrket(endast av folk som jobbar som billackerare eller utbildar sig nu)
Typ vad ni tycker om yrket och eventuellt lön osv.
Tack på förhand!
Hälsningar Pierre

><((((º>
115 Inlägg
9 september 2007
När vi ändå håller på att fråga en massa:
Hur lång är utbildningen?

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

342 Inlägg
9 september 2007
Finns en i Norrköping som är i 40 veckor ( En skol termin) som jag skaa sökaa till nästa år smile

Egen
24 Inlägg
9 september 2007
utbildningen är ca 20 veckor om jag inte har helt fel för mig. det är ett kalas yrke där det saknas massa folk det är stor variation så jag storm trivs

Leg. Spådam
816 Inlägg
9 september 2007
Hmm, vad är det för sorts utbildning? Lernia eller?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
praktiserade på en lackering i 3 år under gymnasiet och tyckte det var smått jobbigt med slipning och allt sånt där, men tycker det är kul med själva lackeringen, men det är kul att lära sig de där, mkt bra att kunna för då kan man ju göra så mkt själv, sen kan man ju tjäna pengar på det med wink tongue

så jag tycker nog att det är bra yrke faktiskt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

347 Inlägg
10 september 2007
Du blir aldrig ful lärd lackerare! Man lär sig något nytt vaje dag..
Dock är det som abbe86 saäger,, det finns en utbildning i Mjölby som är indviduell, behöver du 50 V så får du gå det, Men är du framåt så kan du klara det på 20.. dock hänger allt på elev,, Finns även i Norrköping Swall. dock är det mer på gymnaise nivå.
lycka till! om du behöver praktik sedan så är du vällkommen!

Det skall var brett....

70 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Okej okej. Tack för alla svar. Ja utbildningen jag har tänkt att gå(om man kommer in) är i Kävlinge(lernia) Ska ringa och förhöra mig lite till. Har varit i kontakt med dem förut också.
Då sa han att det är först 6 månader på skolan och sen 6 månader ute på praktik men är man duktig går det ju fortare som nämnts uppe. Tack för erbjudandet Sahlin! smile

Sök