3094
Sök

F1 Grand Prix Racing Online (Manager-spel)

10 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
För alla er som älskar F1 och managerspel så måste jag tipsa om F1 Grand Prix Racing Online. Elit, Master, Amatör och Rookie-klasser.  Över 1500spelare online, Race Live Tisdagar och Fredagar kl 20.00 CET. Fler svenskar behövs! http://www.gpro.se/

Utdrag från Game Rules:

1.Overview

Grand Prix Racing Online is a web based motor sport management game, where you get to control and influence a team of your own. Sign drivers, technical directors, and staff. Negotiate with sponsors, and other managers to form teams. Set up your car for qualifying and the race, and set your strategy in order to become the best manager and win the Elite group title.

1.1 Format

The highest level of the game is Elite; below this are 3 Master groups, followed by 10 Amateur groups and 46 Rookie groups. When a manager enters the game, they enter in Rookie and must make their way to Elite to achieve the ultimate goal of becoming the Champion.

1.2 Races

Every week, on Tuesday and Friday evening at 20:00 CET (Central European Time = GMT+1) we simulate a race, which you can watch unfold live on the internet whilst you can chat to rival managers in our chat room.
Senast redigerat av Janke (5 augusti 2007)

Klyphuggare
328 Inlägg
5 augusti 2007
Har blivit medlem nu. Berätta gärna lite mer om hur det funkar.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

10 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Härligt!

Du gör allt från att lägga bud på lovande förare, uppgradera din bil, testar den och tar fram värden på bränsleförbrukning och däckslitage, så du kan lägga upp pitstop-strategier inför loppen. Race live nu på Tisdag 20.00 CET så du har några dagar på dig att planera, träna din förare och lägga upp en strategi, men du får räkna med att det tar några race innan man kan räkna ut en bra strategi, och forumen avslöjar inget då folk inte gärna delar med sig av sina hemligheter såklart smile. Tips är dock att läsa igenom Game Rules och FAQ noga.
Kolla även in "Last Race Replay" så får du en uppfattining hur ett live race ser ut.
Själv kämpar jag i en rookiegrupp med 40managers, och bara top5 går vidare till amatörklass när säsongen är slut.

Varning för beroendeframkallande spel!

Och det är gratis ska tilläggas!
Senast redigerat av Janke (5 augusti 2007)

5 Inlägg
6 augusti 2007
Är medlem jag med nu, hamnade i Rookie - 19

2 182 Inlägg
6 augusti 2007
jag har hamnat på väntelistan smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

kör raggar traktor
203 Inlägg
6 augusti 2007
jag hamnade i rookie- 8 klassen!!

e det bra eller dåligt??

mkt bra spel... enligt mig big_smile
Senast redigerat av saab_viggen12 (6 augusti 2007)

Burn tire not your soul

10 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Säsong 6 börjar den 28e Sept, se till att hamna bland dom första 400 i waitinglist om ni vill spela från start. Mer svenskar behövs! www.gpro.se

312 Inlägg
18 september 2007
registrerad som Beeveel smile   255 i väntlistan skriv erat namn oxå så man kan adda till kopmis lista ? tongue
Senast redigerat av Beeveel (18 september 2007)

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?

Sök