2912
Sök

Cerwin Vega v-max 12"

Ford Racing
479 Inlägg
17 september 2007
Den gamla låter ju helt Ok så...

Ja Just!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 september 2007
Äntligen 1 till som fattat att Cerwin Vega is the shit wink
Men besviken på ditt slutsteg. Mds  roll

C H E V R O L E T <3

90 Inlägg
17 september 2007
Jag har också stora funderingar på Cerwin Vega, eftersom jag har det i hemmet (2 st VE-12) och dom dunkar på rätt reeejält. wink Har inte hållt på så mycket med billjud, men om man kollar på C.V's olika serier så verkar ju V-max vara en klen variant, men eftersom ni säger att det dunkar på så bra, Hur blir det då om jag köper en Stroker 12" och även ett rekomenderat C.V steg till de????

16 Inlägg
18 september 2007
Drönirettab skrev:
Steget kan ge 1200WRMS i 1 Ohm och har nästan 90% verkningsgrad enligt specen, då kan det dra nästan 100A vid fullt ös. En 5m lång 31mm2 kabel får ca 0,27V spänningsfall vid 100A, det är inga problem. Den kabeln ska fungera bra om den är 5m, även 6m lång kabel ska fungera också.

Okej tack för hjälpen den lär bli 5-6 m så då va det avklarat

Steget köpte jag begagnat och behövde ett kraftigt till okej pris då jag studerar är jag tyvärr inte gjord av pengar wink så det får duga ett tag tongue tänker dock gömma undan det i bygget wink

Nu till nästa fråga vad för slags låda bör dem sitta i, antal liter, portad/sluten? och hur bör dem kopplas då det är 4Ohms spolar (ska ha två lådor en till var bas)

DESCRIPTION      

10" Subwoofer
(Preliminary specifications subject to change.)     

•     Frequency Response: 20 Hz - 500 Hz     
•     Power Handling: 600 Watts (RMS)     
•     Nominal Impedance: 4 ohms     
•     Sensitivity: 86.1/86.2     
•     Voice Coil Diameter: 2.5"

DIMENSIONS     
      Mounting Diameter: 9-1/4" (235mm)
    Mounting Depth: 5-5/8" (143mm)
      Speaker. Displacement: 0.09 cu.Ft /2.5 liters

* ---->> / Gee <<---- *
Audi A4 1,8T {BSR Steg 1}

Sök