3417
Sök

740 Gl -88 B230f Som Tappar Kraft!?

30 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
#1
Hej! har en volvo som i rubrik,går ej som den ska,går fint i staddskörning men så fort man gasar på lite på m-vägen känns det som den tappar kraft, tex kickdown  - den varvar3-4000 varv men det händer inget, känns nästan som den går långsammare när man kör full gas.
tänddelar bytta, kammen står rätt, tankpump bytt, katten har jag rensat ur, ska kolla bränslefilter+ huvudpump imorgon.
nån som har fler tips?
tacksam för svar:

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 september 2007
#2
TIRBITOM skrev:
Hej! har en volvo som i rubrik,går ej som den ska,går fint i staddskörning men så fort man gasar på lite på m-vägen känns det som den tappar kraft, tex kickdown  - den varvar3-4000 varv men det händer inget, känns nästan som den går långsammare när man kör full gas.
tänddelar bytta, kammen står rätt, tankpump bytt, katten har jag rensat ur, ska kolla bränslefilter+ huvudpump imorgon.
nån som har fler tips?
tacksam för svar:
Filtret kanske är igensatt. Låter osanolikt iofs, men ja hade en polare som råkade ut för det. vi öppnade hans burk slet ut filtret och rengjorde det och nu går bilen fin fint.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

bitter besserwisser
644 Inlägg
19 september 2007
#3
någon som dragit ryckspärren i A-traktorn?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Fetast i stan !!
991 Inlägg
19 september 2007
#4
TIRBITOM skrev:
Hej! har en volvo som i rubrik,går ej som den ska,går fint i staddskörning men så fort man gasar på lite på m-vägen känns det som den tappar kraft, tex kickdown  - den varvar3-4000 varv men det händer inget, känns nästan som den går långsammare när man kör full gas.
tänddelar bytta, kammen står rätt, tankpump bytt, katten har jag rensat ur, ska kolla bränslefilter+ huvudpump imorgon.
nån som har fler tips?
tacksam för svar:
TIRBITOM: Kolla bränslefiltret , sen skulle jag ha kollat luftmängdmätaren oxå !!  // Emil

niclas_swe:  Om du inte vill hjälpa till skriv då inget alls och sluta med sånna dumma kommentarer !! // Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (19 september 2007)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice


Sök