3296
Sök

Foto Förslag

111 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Håller på o planerar lite bilder på nya bilen när den kommer, Den är metallic svart.

Några tips på bra miljö att fota i? har en Canon EOS 400D så kommer bli skapliga kort
Kanske några tips om från vilka håll man ska fota?

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

Miklen
19 september 2007
bara att testa sig fram.. inte mer me d.

75 Inlägg
19 september 2007
Eftersom du har en digital systemkamera med massor av möjligheter och inställningar, så är det bara att dra iväg på alla möjliga vägar, inne i stan och ute i naturen. Hittar du nåt som kan tänkas vara en bra plats, stanna, knäpp ett par hundra kort då du inte har nån film som kan ta slut (kanske fylla minnet, men då får man väl börja rensa), kör vidare när du är nöjd, hitta en ny plats och knäpp hundra nya. När du kommer hem har du kanske fem-sex bra kort, resten slänger du i papperskorgen. smile

3 059 Inlägg
20 september 2007
R-Design skrev:
har en Canon EOS 400D så kommer bli skapliga kort

Det hänger inte på kameran ju.. Du får inte bättre bilder för att du har en 400D eller om du har en mobilkamera om du inte är bra på att fotografera.
Menar du upplösningsmässigt blir det såklart bättre men det behöver det inte vara fördel om man ändå inte kan hantera en kamera.
Säger som ovanstående talare.. Ut och testa massor med kameran.. olika bländare och slutartider.. inställningar med mera.. övning ger färdighet som dom säger och det stämmer utmärkt när det gäller fotografering.

Ett par jag fotat för ganska länge sen både med pocket och digital systemkamera.
http://www.fotosidan.se/member/portfoli … m?ID=22573
Senast redigerat av Smajly (20 september 2007)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
20 september 2007
Vad är det för bil?
Inte för att det spelar så stor roll egentligen. Tänkte mest för kontraster gammalt/nytt.
Garagemiljöer gamla byggnader, lite "sunkiga" miljöer gör sig bra med bilar tycker jag.
Du kan kolla in den här länken som ett ex. på garage miljö: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=148097

Trä alléer med blöt asfalt efter regn kan ge lite coola effekter.
Gärna lite solnedgångsljus.. Stativ behövs för bästa resultat.
Vid havet, utsikter etc. funkar alltid. tongue
Eller varför inte leka med vidvinkel eller fisheye objektiv. tongue

//Edge

111 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Edge83 skrev:
Vad är det för bil?
Inte för att det spelar så stor roll egentligen. Tänkte mest för kontraster gammalt/nytt.
Garagemiljöer gamla byggnader, lite "sunkiga" miljöer gör sig bra med bilar tycker jag.
Du kan kolla in den här länken som ett ex. på garage miljö: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=148097

Trä alléer med blöt asfalt efter regn kan ge lite coola effekter.
Gärna lite solnedgångsljus.. Stativ behövs för bästa resultat.
Vid havet, utsikter etc. funkar alltid. tongue
Eller varför inte leka med vidvinkel eller fisheye objektiv. tongue

Är en metallic svart C30 med R-design paket, body kit, tonat, sport chassi och snart 19" Zito 525

Jag skulle väll inte ha en 400D om jag inte kunde fotografera, Men ni har då rätt, Ska ut direkt när jag får den, tror att höstvädret kan bli riktigt schysst om man tar med höstträd i bakgrunden, helst regn och sen en solnedgång i bakgrunden.. vilka ideer man får..

Får man ihop 8-900 bilder med bra kvalle, kanske man kan plocka ut nått bra, Den tar ju i.a.f 3 bilder/sek

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
20 september 2007
Stylade bilar gör sig bra i sunkiga miljöer tycker jag pga. kontrasten gammalt/nytt, ex. Civicen. tongue
Precis! Bara ut och knäppa bilder, hellre för många än för få är ett bra motto! tongue
I dåligt ljus är det väldigt lätt att få suddiga bilder pga längre slutartid. Tro mig.. 3-4 av alla bilder jag tog på Civicen blev suddiga pga av skakningar i kameran. Har fjärr numera som jag skall använda vid sådana tillfällen. tongue

Håller med dig om höstfärgerna på träden, kan bli riktigt bra! wink

//Edge

111 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Edge83 skrev:
Stylade bilar gör sig bra i sunkiga miljöer tycker jag pga. kontrasten gammalt/nytt, ex. Civicen. tongue
Precis! Bara ut och knäppa bilder, hellre för många än för få är ett bra motto! tongue
I dåligt ljus är det väldigt lätt att få suddiga bilder pga längre slutartid. Tro mig.. 3-4 av alla bilder jag tog på Civicen blev suddiga pga av skakningar i kameran. Har fjärr numera som jag skall använda vid sådana tillfällen. tongue

Håller med dig om höstfärgerna på träden, kan bli riktigt bra! wink

Nu fick jag massor av nya ideèr när du nämde kontrasten mellan gammalt och nytt, Kanske man ska åka ut till en bilskrot eller kanske nått gammalt halvrivet stenhus. Finns en kyrka som är till hälften nerriven, vid rätt ljus så kanske de skulle kunna bli en klockren bild..

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
20 september 2007
Skitbra idé! Tycker jag verkligen att du skall göra.
Jag passade på att fota vid LV6 nerlagt regimente, tyvärr var det inget roligt ljus, mulet och regndugg. Men sådana byggnader kan du också lägga till din lista. smile

//Edge

Sök