2487
Sök

Golf vr6

56 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
#1
Tjenna!
Har köptankar om att skaffa en vr6. men undrar lite bara först vad de har för posetiva och negativa sidor angånde chassi o motor, har hört att deras motor ska vara veck, stämer de?


Dieselgypsy
538 Inlägg
4 oktober 2007
#2
En VR6 är en speciell motor, och kräver av den anledningen en speciell ägare.

-Alla reparationer hos en VR6 är dyra (räkna mellan 1000 och 4000 för reparationer ifall något går sönder)
-Bränsleförbrukningen är ungefär 0,75-0,85 lands, stads: 1,3-1,6 och blandad: 0,9-1,1
-Mekvana krävs ifall du vill hålla kostnaderna ner.

Däremot har en VR6 en fantastisk karaktär och ett härligt vrid. Ljudet är fantastik, och har du en VR6 som inte är sönderkörd är det en av de mest underbara bilar du kommer ha haft.
Jag har haft min syncro i 3,5 år (6500 mil) och älskar den ännu lika mycket som dagen jag köpte den. Det enda är att förnuftet har kommit ikapp vilket gör att jag tyvärr kommer behöva leta efter en kombi inom snar framtid.

Ett bra forum för VR6-motorn:

www.vr6.nu
Senast redigerat av TheDeadDorkster (4 oktober 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

huh?
10 427 Inlägg
5 oktober 2007
#3
Är ju trevligt om kamkedjan är bytt på motorer som har gått långt.
Annars kan det bli lite bekymmer på den fronten om den rasar.


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 oktober 2007
#4
Då kan jag slänga in en fråga om VR6'orna också.

Hur mycket hk/vrid har en orginal?
Lämnade en Golf VR6'a bakom mig igår, trodde det va mer tryck i dom eftersom de har fått så mycket uppmärksamhet och bilen i sig inte väger allt för mycket.
Kan säga att det inte var från stillastående utan mer från ca. 60 km/h.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 oktober 2007
#5
John87 skrev:
Då kan jag slänga in en fråga om VR6'orna också.

Hur mycket hk/vrid har en orginal?
Lämnade en Golf VR6'a bakom mig igår, trodde det va mer tryck i dom eftersom de har fått så mycket uppmärksamhet och bilen i sig inte väger allt för mycket.
Kan säga att det inte var från stillastående utan mer från ca. 60 km/h.

2.8 (AAA) 174hk / 240nm
2.9 (ABV) 194hk / 245nm               (4wd)
2.8 (24V usa modell) 204hk/265nm


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 oktober 2007
#6
MeloveGolf skrev:
John87 skrev:
Då kan jag slänga in en fråga om VR6'orna också.

Hur mycket hk/vrid har en orginal?
Lämnade en Golf VR6'a bakom mig igår, trodde det va mer tryck i dom eftersom de har fått så mycket uppmärksamhet och bilen i sig inte väger allt för mycket.
Kan säga att det inte var från stillastående utan mer från ca. 60 km/h.

2.8 (AAA) 174hk / 240nm
2.9 (ABV) 194hk / 245nm               (4wd)
2.8 (24V usa modell) 204hk/265nm

Ah, okej.
Kanske va den lilla varianten av dom då. Tycker att de andra två modellerna borde flytta på sig relativt bra.

Tack, då vet jag smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.


Sök