3342
Sök

Audi Coupe.Ventil Knack 2,8V6

42 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
jag är på jakt efter en audi coupe. Och jag har hört att 2,8 V6 motorerna inte är nå bra. Så,
stämmer det att Audi coupe 2,8L 6V, kan börja knacka och spika, om man kör med uppet luft filter?

Och varför isf ?
Års: 1992

Tack i förhand.
Senast redigerat av b0nden (6 oktober 2007)

Bil bil.... vrrrruuum bruuumm

Reparatör
630 Inlägg
6 oktober 2007
b0nden skrev:
Hej!
jag är på jakt efter en audi coupe. Och jag har hört att 2,8 V6 motorerna inte är nå bra. Så,
stämmer det att Audi coupe 2,8L 6V, kan börja knacka och spika, om man kör med uppet luft filter?

Och varför isf ?
Års: 1992

Tack i förhand.

va e du du har hört om dom som inte e bra undrar ja ? Har haft ett antal sånna motorer i mina bilar å dom funkar helt kanon under förutsättning dom har olja + vatten som dom ska ha så klart . Men det gäller ju alla bilar som sagt . Knacken skulle jag kunna tänka mig beror på lyftarna som börjar bli trötta , Inget ovanligt problem på alla sorters bilar som änvänder dessa tryckare . Nästan säker på att det är samma i volvo , wv , mm

Det där med öppet luftfilter tycker jag verkar konstigt . Ska inte ha någon betydelse om filter funkar som det ska bara dvs inte helt slut med jättehål i så det kan suga in vad som helst typ wink

Bara å köpa om bilen e fin i övrigt tycker jag

42 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
det var en kompis avrådde mig till att köpa audi med V6er.
Men om man håller efter sig med servicen så borde det inte vara nån större fara.
smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 oktober 2007
Det är ju inte världens bästa motorer, brukar dra ganska så mkt olja med åren...

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 oktober 2007
bumpe skrev:
Det är ju inte världens bästa motorer, brukar dra ganska så mkt olja med åren...

Min 2,6a drar iaf inte en droppe olja, men den har ju bara gått 19tusen...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

42 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
audi dricker olja som hästar. Men olja är minsta bekymret...
det kan man köpa billigt.smile

Men just v6an, har dom lätt för att bli knackiga ?

Sök