AdamOpel skrev:
bättre o köra xp ett tag till tills allt vart ute ett tag.
Väcker denna tråden nu så slipper jag göra en ny
Nu har vista varit ute ett tag, hur många har det? Och vad tycker ni om det?
Själv tycker jag i det stora att det är helfestligt. Roligare att anvnda, och aeroglass är skitfränt
MEn det känns ändå för mycket som ett försök att krångla till det för gamla användare. Allt som var så lätt att göra på windows XP som påverkade datorns system och sådant är behagligt jobbigt i vista
Men några mackdelar finns det:
Det slöar ner datorn mer än hjälpligt. Denna bärbara vi köpt som har vista är på 2 GhZ, och en gig ram, och den är slöare i bl.a starten än min PII 350 MhZ med XP-pro... I övrigt är den ungefär
jämnsnabb Kan vara norton antivirus som slöar ner endel, men int så mycket.
Nästa skillnad är att det kan vara lite instabilt ibland när det kör program... Är tredje gången jag är inloggad nu för att det stängde alla explorerfönster helt utan anledning för att den hittat ett problem jag inte fick veta vad det var...
och sen var det uppdateringar som ville att jag skulle starta om... tog fan 3 minuter för datorn att stänga av sig för att den skulle verifiera uppdateringarna, sen skulle den starta med, tog ca 5 min för att den skulle verifiera uppdateringarna...
Annars är Microsoft hel rätt ute, och det blir nog finfint när det väl är riktigt uppdaterat... Just det... Anledningen till uppdateringanra var att jag fick göra en formatering igår för att vista hade stängt av virusskyddet och det inte gick att starta igen... Men det är nog sånt som det slutar upp med tids nog... Hoppas jag...
Tar dom bara bort alla felaktiga koder istället för att dölja dom så blir det snabbare, och om det bara blev riktigt snabbt, så hade det varit det bästa operativet dom gjort.
Era sybpunkte tack