2577
Sök

Windows Vista

GTI Power
76 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
jaa nu har man fått vista och är lite skeptiskt mot olika saker typ drivrutiner mm.  är det någon 
som vet var man får tag i drivrutiner till vista..? tack på förhand.

Nisse! från man-power.

Administratör
11 911 Inlägg
31 december 2006
På det vanliga viset som till XP; hos tillverkaren för hårdvaran, men du väljer Vista istället för XP om det nu finns som alternativ. Annars har jag för mig att drivrutinerna för XP kan fungera fint i många fall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
31 december 2006
bättre o köra xp ett tag till tills allt vart ute ett tag.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Smålänning
7 883 Inlägg
9 oktober 2007
AdamOpel skrev:
bättre o köra xp ett tag till tills allt vart ute ett tag.

Väcker denna tråden nu så slipper jag göra en ny wink
Nu har vista varit ute ett tag, hur många har det? Och vad tycker ni om det?
Själv tycker jag i det stora att det är helfestligt. Roligare att anvnda, och aeroglass är skitfränt big_smile MEn det känns ändå för mycket som ett försök att krångla till det för gamla användare. Allt som var så lätt att göra på windows XP som påverkade datorns system och sådant är behagligt jobbigt i vista smile Men några mackdelar finns det:

Det slöar ner datorn mer än hjälpligt. Denna bärbara vi köpt som har vista är på 2 GhZ, och en gig ram, och den är slöare i bl.a starten än min PII 350 MhZ med XP-pro... I övrigt är den ungefär jämnsnabb Kan vara norton antivirus som slöar ner endel, men int så mycket.

Nästa skillnad är att det kan vara lite instabilt ibland när det kör program... Är tredje gången jag är inloggad nu för att det stängde alla explorerfönster helt utan anledning för att den hittat ett problem jag inte fick veta vad det var... mad och sen var det uppdateringar som ville att jag skulle starta om... tog fan 3 minuter för datorn att stänga av sig för att den skulle verifiera uppdateringarna, sen skulle den starta med, tog ca 5 min för att den skulle verifiera uppdateringarna...

Annars är Microsoft hel rätt ute, och det blir nog finfint när det väl är riktigt uppdaterat... Just det... Anledningen till uppdateringanra var att jag fick göra en formatering igår för att vista hade stängt av virusskyddet och det inte gick att starta igen... Men det är nog sånt som det slutar upp med tids nog... Hoppas jag... hmm

Tar dom bara bort alla felaktiga koder istället för att dölja dom så blir det snabbare, och om det bara blev riktigt snabbt, så hade det varit det bästa operativet dom gjort.

Era sybpunkte tack tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 oktober 2007
Nån som vet när nytt SP (Service Pack) släpps till Vista?
Innan det kommer byter jag inte.

Jag jobbar som datorsupport och får jag välja vilket OS kunderna har så tar jag Win XP alla dagar.

Jag skulle kunna skriva ett milslångt inlägg om vad jag tycker är bättre och så, men jag orkar inte med det just nu så jag sammanfattade väldigt grovt det långa till ett mycket kortare inlägg smile
Senast redigerat av John87 (9 oktober 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
9 oktober 2007
John87 skrev:
Nån som vet när nytt SP (Service Pack) släpps till Vista?
Innan det kommer byter jag inte.

Jag jobbar som datorsupport och får jag välja vilket OS kunderna har så tar jag Win XP alla dagar.

Jag skulle kunna skriva ett milslångt inlägg om vad jag tycker är bättre och så, men jag orkar inte med det just nu så jag sammanfattade väldigt grovt det långa till ett mycket kortare inlägg smile

säger samma sak som John

/Street

2 230 Inlägg
9 oktober 2007
enl vad jag ar hört så ska dom släppa SP nästa år nått tag typ hästen eller vad det var.. sitter åxo på datasupport å säger som förra att man hellre ska köra xp för et funkar fan så mycket bättre.. men visst vista är skoj och så men det är inte 100% klart än, och är man helt borta då det gäller datorer så ska man absolut inte använda vista.. utan köra xp som är mycket simplare..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Smålänning
7 883 Inlägg
9 oktober 2007
Rojpen skrev:
enl vad jag ar hört så ska dom släppa SP nästa år nått tag typ hästen eller vad det var.. sitter åxo på datasupport å säger som förra att man hellre ska köra xp för et funkar fan så mycket bättre.. men visst vista är skoj och så men det är inte 100% klart än, och är man helt borta då det gäller datorer så ska man absolut inte använda vista.. utan köra xp som är mycket simplare..

Nä, precis. Fullt av buggar, men hade dom vart mer noggranna så hade det kunnat bli bra direkt. XP är det stabilaste windows än sålänge.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Budbilsglidare
228 Inlägg
9 oktober 2007
ja har vista o fick med det när ja köpte nya datorn. Antagligen då det funkar till 100% för ja har inte haft några bekymmer..

4 571 Inlägg
9 oktober 2007
Skall du spela är det bara att glömma vista.

Inga vettiga drivare ännu och sjukt dålig prestanda.

2 230 Inlägg
9 oktober 2007
Mikael i norrk skrev:
ja har vista o fick med det när ja köpte nya datorn. Antagligen då det funkar till 100% för ja har inte haft några bekymmer..

jamen så är det ju jämnt det är ju alltid nån somd et funkar bra för. men i överlag så har det bara varit problem med vista.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
9 oktober 2007
Jag spelar väldigt mycket på vista. Och det är ABSOLUT inget fel med det. De funkar exakt lika bra som på XP(tom bättre).

Och kom inte och säg att det är dålig prestanda, för det är det ta mig *** inte.

Och dom som kan datorer borde veta att Vista bygger på XP. Det är bara lite uppgraderat. De är te x därför man kan spelar gamla spel och köra äldre program på Vista.
Senast redigerat av THEBADGUY (9 oktober 2007)

Allt för den där jävla hatten!

Fotograf
1 319 Inlägg
9 oktober 2007
vist säger inget om att vista inte är snyggt. men man kan inte göra så mkt som jag vill göra i det. så som kunna ställa in ip och sånna grejer själv. sen så är det för känsligt på drivrutinter ska vara mer flexibelt.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Budbilsglidare
228 Inlägg
9 oktober 2007
Rojpen skrev:
Mikael i norrk skrev:

jamen så är det ju jämnt det är ju alltid nån somd et funkar bra för. men i överlag så har det bara varit problem med vista.

Nja.. överlag är väl o ta i.. Det är nog snarare brist på kunskap isf..
Har man ingen dator som är anpassad för Vista så ska man heller inte installera det.. Det gäller ju proggs o drivrutiner bl.a givetvis.

Men dom som har köpt en ny dator med Vista redan från start har inte haft så mycket problem med just Vista utan det skulle vara isf om man installerar nåt progg som inte är uppgraderat så det funkar ihop med Vista.

Hittar man ingen version av drivrutiner som är till Vista så är det ju självklart att det blir strul o dom flesta tycker då att det är Vista det är fel på..

Alla Volvodelar passar inte på alla Volvobilar  tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
9 oktober 2007
När det släpps Vista light(lite) utan onödigt socker kanske man kan börja fundera på det tongue
jag tänker inte slöa ner datorn för en massa snuttigull iaf.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

804 Inlägg
9 oktober 2007
Tycker det fungerar rätt ok nu. Nu har de samma lul-lul som OS X fick med 10.4, bara något år efter. Snart kommer OS X 10.5 så får jag se vad nästa windows ska härma efter år 2012. wink

Biltokig
870 Inlägg
9 oktober 2007
Jag måste säga att jag är grymt nöjd med mitt vista! Klart mindre problem än mina tidigare XP-installationer(fullt uppdaterade varje gång)
Jämför då Vista Ultimate med XP Professional
Vista har dessutom en del praktiska funktioner som XP saknar...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök