2787
Sök

DLS Ultimate A6 + Kicker L7 15"

Dupppe
10 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan !

Det är så att jag har en Kicker L7 15" bas.
Men till den behöver jag ett bra steg också.
Är DLS Ultimate A6 ett bra alternativ till den basen?

2 911 Inlägg
12 oktober 2007
Jag skulle nog klivit på lite rockigare steg, t.ex. kickers egna.

2 123 Inlägg
12 oktober 2007
Kan viska i ditt öra att nardik säljer ut JBL GTO 1200.1 Monoblocks för 3395:-
Bör bli rätt effekt till den basen ungefär : )

6 851 Inlägg
12 oktober 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:

Tror dock inte att det JBL är bättre till den basen än vad ett DLS A6 steg är..?

Duppe: Hör av dej om du vill sälja skiten så kan jag ordna fint pris på ett Kicker steg till dej ist..hehe wink
Senast redigerat av TT-Avant (12 oktober 2007)

2 123 Inlägg
12 oktober 2007
TT-Avant skrev:

Tror dock inte att det JBL är bättre till den basen än vad ett DLS A6 steg är..?

Duppe: Hör av dej om du vill sälja skiten så kan jag ordna fint pris på ett Kicker steg till dej ist..hehe wink

Njae kan egentligen inte yttra mig eftersom jag inte provat den kombinationen men rent tekniskt tror jag att JBL steget skulle funka bättre för Kicker basar brukar gilla mkt effekt och JBL steget klarar att lämna högre Effekt än DLS steget. Spolarna är ju på 2x2ohm : )
Vad ser du för fördelar med A6 steget ?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 oktober 2007
ett prisvärt alternativ som är väl testat är ju annars mutant xxx 1500.1 det funkar i 1ohm och ger mer än utgivna 1500w rms.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

141 Inlägg
13 oktober 2007
a6 steget är väl lite mer finlir än rockigt, men a6 steget går bra ihop med mina dubbla L5, och det steget krämar ut bra med effekt men kräver mycket ström

6 851 Inlägg
13 oktober 2007
TT-Avant skrev:

Njae kan egentligen inte yttra mig eftersom jag inte provat den kombinationen men rent tekniskt tror jag att JBL steget skulle funka bättre för Kicker basar brukar gilla mkt effekt och JBL steget klarar att lämna högre Effekt än DLS steget. Spolarna är ju på 2x2ohm : )

Nu är jag heller ingen klippa på JBL, men för att svara på frågan så tror jag inte att det steget är kraftigare. DLS steget är avsäkrat på 140A mot 120A på JBL. JBL är enligt CEA uppmätt vid 1%dist.DLS steget vid 0.1%.Detta för JBL 14.4V och DLS 13.8V.
Sedan är eller verkar JBL enbart vara 2ohms stabilt och vid 2ohm så ger det "högre watt" än DLS steget.

590 Inlägg
13 oktober 2007
DLS cad15 ger väl runt 1600wmrs i 1ohm.? borde finnas några till utförsäljning av den gammla modellen.smile

2 123 Inlägg
13 oktober 2007
TT-Avant skrev:
TT-Avant skrev:

Nu är jag heller ingen klippa på JBL, men för att svara på frågan så tror jag inte att det steget är kraftigare. DLS steget är avsäkrat på 140A mot 120A på JBL. JBL är enligt CEA uppmätt vid 1%dist.DLS steget vid 0.1%.Detta för JBL 14.4V och DLS 13.8V.
Sedan är eller verkar JBL enbart vara 2ohms stabilt och vid 2ohm så ger det "högre watt" än DLS steget.

Den som lever får se, vi får se vad trådskaparen köper : )
Sen ska man ju inte snöa in sig på watt heller men när jag räknade så var JBL steget snäppet krafitgare och klarade mer ström men som du säger så kanske Dls är att föredra, dock är det ju 1000kr dyrare.

Sök