3034
Sök

Blev av med körkortet ikväll :(

1 171 Inlägg
16 oktober 2007
Aja, skitsamma. Det blir nog bra. Jag tror er inte fortfarande.tongue Det skulle innebära att du får ut typ dubbla effekten samtidigt som det drar mindre bensin. Motorn måste gå ruskigt inneffektivt vid 110 alltså i så fall.

Troligen galen...
567 Inlägg
16 oktober 2007
twin_cam skrev:
Men höjde dom inte gränsen för återkallelse till 40 över på 90 och 110 samtidigt som dom höjde böterna?
En polare blev stoppad i 160 på 110, men han fick 10 i rabatt så att han fick behålla kortet.

Nej, gränserna har inte förändrats. Däremot så har ju en del vägsträckor i sverige 120km/h i hastighetsbegränsning. Det var kanske en sådan sträcka din polare torskade på och fick behålla kortet?

Troligen galen...
567 Inlägg
16 oktober 2007
Ps. Beklagar sorgen till trådskaparen. Fast 2 månader är ingenting, när jag blev av med mitt var jag utan i 4 månader och sedan fick jag ta om det på grund av prövotid...

Living in the fastlane
128 Inlägg
16 oktober 2007
Ja visst är det surt absolut! Visst det va nära 120km/h eller vad du sa men någonstans måste man sätta gränsen!

1 754 Inlägg
16 oktober 2007
Fortkörningsböter borde sänkas, och det borde straffen också...

Så att det blir som rökning, något som kostar lite pengar varje dag typ.... Men som man har råd med!

Jag kan inget om allt.

1 171 Inlägg
16 oktober 2007
Böter och skit borde tas bort helt. Allvarligt. Folk är mer rädda för att få straff för olika påhitt på vägarna än de är att orsaka en olycka på riktigt.

Tror ni folk skulle köra sämre och ta mer risker om man tog bort straffen? Skyltarna får vara kvar givetvis, som rekommendation, men det ligger på dig om du kör så fort att du orsakar någon olycka eller inte visar hänsyn. Då kan du bli av med körkortet tex om du kör vårdslöst.

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
16 oktober 2007
SaabLejon skrev:
J_et skrev:
...Känns jävligt surt asså, börjar förstå hur handikappad man kommer bli när man inte kan ta sig nånstans hmm

Var tvungen å skriva av mig lite bara.

Kan ju tyvärr inte tycka synd om dig då du lyckades med eländet helt själv.
Var glad att du inte blev påkörd av en idiot och fick beskedet att du hade en cancertumör i hjärnan istället på röntgenundersökningen efter trafikolyckan.
Något som polarn fick efter att han just blivit påkörd en komplett blådåre ...

Tycker det va ju isåfall tur i oturen att olyckan inträffade, då upptäcktes det förhoppnings vis i tid!

Hoppas din Kompis blir frisk!
mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

1 297 Inlägg
16 oktober 2007
zoopåse skrev:
Böter och skit borde tas bort helt. Allvarligt. Folk är mer rädda för att få straff för olika påhitt på vägarna än de är att orsaka en olycka på riktigt.

Tror ni folk skulle köra sämre och ta mer risker om man tog bort straffen? Skyltarna får vara kvar givetvis, som rekommendation, men det ligger på dig om du kör så fort att du orsakar någon olycka eller inte visar hänsyn. Då kan du bli av med körkortet tex om du kör vårdslöst.

Ja de skulle de göra!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 oktober 2007
zoopåse skrev:

håller inte med dig... visst jag är en person som ofta kör för fort och leker lite och har mig... men om det inte skulle finnas nått straff eller liknande så skulle folk köra som svin och många skulle köra mer än vad dom klarar av vilket skulle resultera i fler olyckor även om dom tror att dom inte ska vara med om nån olycka bara för att dom kör för fort osv smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 171 Inlägg
16 oktober 2007
Om vi ändrar frågan då. Skulle du köra som ett svin eller köra sämre och ta mer risker bara för att man tog bort straffen på fortkörning? Eller är det bara alla andra som skulle göra det?

Jag försöker iaf köra säkert, det är ju inte kul att bli invalid och säkert ännu värre att göra någon annan invalid/död pga hur man kör...

17 Inlägg
17 oktober 2007
niclas_swe skrev:
CosworthSierra skrev:
MrTobias skrev:
trist att torska dit men är man med i leken får man leken tåla! cosworthsierra skulle de inte stå på 70 och 90 vägar skulle folk köra som idioter där. Polisen behövs för att kontrollera oss då vi ej kan följa reglerna!

Förvisso, men jag tycker fortfarande att dem gör fel.. Säger tabellerna att kökortet ska in om man överskrider gränsen med 1.1 km/h tycker jag att man som polis bör se mellan fingarna då det knappt går att mäta så lite det är!

Då kan jag vända på det och fråga så här.. Tycker ni det är OK och helrätt att dem klipper ett körkort för 1.1km/h för fort (över gränsen)?!
Jag har aldrig fått en böter för nåt under hela min tid, och ändå protesterar jag.. Jag tror att vad som än sägs här, så hade ni reagerat likadant själv i en sån situation, och därefter hatat polisen i all evighet...

sen körde han ju inte 1.1km/h över gränsen. ser du vad du skriver? förstår du vad du skriver?

Det gjorde han väl visst det!?! 1.1 km/h över gränsen för vad han hade klarat körkortet på!! Fattar du vad du skriver! FÖRSTÅR du vad du skriver?!

293 Inlägg
17 oktober 2007
CosworthSierra skrev:
niclas_swe skrev:
CosworthSierra skrev:

Förvisso, men jag tycker fortfarande att dem gör fel.. Säger tabellerna att kökortet ska in om man överskrider gränsen med 1.1 km/h tycker jag att man som polis bör se mellan fingarna då det knappt går att mäta så lite det är!

Då kan jag vända på det och fråga så här.. Tycker ni det är OK och helrätt att dem klipper ett körkort för 1.1km/h för fort (över gränsen)?!
Jag har aldrig fått en böter för nåt under hela min tid, och ändå protesterar jag.. Jag tror att vad som än sägs här, så hade ni reagerat likadant själv i en sån situation, och därefter hatat polisen i all evighet...

sen körde han ju inte 1.1km/h över gränsen. ser du vad du skriver? förstår du vad du skriver?

Det gjorde han väl visst det!?! 1.1 km/h över gränsen för vad han hade klarat körkortet på!! Fattar du vad du skriver! FÖRSTÅR du vad du skriver?!

Han körde 122 på 90 sträckan. Hade varit en jäkla skillnad om han kört 91.1 och åkt dit.. Då kunde jag förstå att man gnällt.. Kör man för fort så får man ta konsekvenserna om man åker fast, thats it

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

406 Inlägg
17 oktober 2007
J_et skrev:
Ja som rubriken säger så blev jag av med körkortet ikväll.

Hade oturen att köra om en civil polis ikväll på väg hem till flickvännen.
Blev uppmätt till 122 på 90 sträckan vid bäckebol (gbg).

Så kommer bli av med kortet i ca 2 månader, (som tur var gick min prövotid ut för ca 2 månader sen), Fick även en saftig böter på 3600!!
Dom sa att ifall jag kört i 120,9 eller mindre så hade jag bara fått böter. känns så löjligt
med 1,1 km/h för mycket hmm

Känns jävligt surt asså, börjar förstå hur handikappad man kommer bli när man inte kan ta sig nånstans hmm

Var tvungen å skriva av mig lite bara.

Hade begärt så kallat "råde rum" vilket ska innebära att du inte skriver på ett skit förens vidett annat tillfälle, och då måste polismannen befinna sig där osv.. blir mkt mkt mer jobb för polismannen, så då brukar de sänka till maxböter ist (3600.-) så hade du med lite tur behållt lappen smile hört många på zatzy som gjort detta med framgång smile rätta mig om jag har fel! smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

66 Inlägg
17 oktober 2007
Ja visst! ta bort böter för fortkörning osv! men då ska man fan inte få nån sjukvård/ambulans om man kör av vägen eller liknande! bara om nån oskyldig liten farmor är inblandad så kan dom få komma och hämta henne! big_smile

Sök