Hej alla glada.
Nu när det har blitt mörkt ute, så har jag märkt att det är ganska mörkt i bilen där man har fötterna, så jag tänkte att jag skulle lysa upp lite.
För har man inte råd att trimma en sugmotor, och orginal ljudet är jag fortfarande nöjd med, så får det bli lite vanlig styling/modifiering som jag ska hålla på med i vinter.
Here goes.
Eftersom den övriga instrumetbelysningen går i rött. så vart röda dioder inköpta på Mekonomen.
För att koppla ihop allt så valde jag att använda datorkontakter, dels för att jag redan hade en del liggandes hemma, och dels för att de är lätta att arbeta med.
Använd en liten platt mejsel för att ta ur stiften, bänd upp stiften och ta bort befintliga kablar.
Sätt i dina egna kablar kläm ihop och löd lite så det sitter, bänd ut hullingarna stoppa tillbaka stiften i hållarna, voila.
Jag ville ha en av och på knapp, för att koppla in mig på den befintliga, som styr instrumentbelysningen, var aldeles för krångligt.
Ta absolut
inte bort märkningen, för det gör det lite jobbigare att koppla. Kopplar du fel så lyser de inte, och har man då lött och gjort allt klart, blir det jobbigt att rätta till.
Titta så fint de lyser.
Nu ska det bara monteras in i bilen, jag återkommer med mer bilder senare.
_B