3147
Sök

Små registreringsskyltar

47 Inlägg
8 mars 2005
Trådstartare
Asså måste bara fråga.. Var kan man beställa små reg. skyltar ? Har bara en "vanlig" till min miata, men tycker det skulle vara snyggare med en liten..

711 Inlägg
8 mars 2005
Det är förbjudet med de små reg-skyltarna. Jag blivit stoppad en gång av farbror blå just därför. Du får ha de om de är godkända av vägverket. Alltså det ska finnas vv-stämpel på annars är det 800:- i böter.

Du kan beställa via  V.V men det är omöjligt, eftersom du måste skicka bild på din bil och ha en bra orsak till varför du inte kan ha den "vanliga" reg-skylten för fram!

Jag pratade med en kvinna från vägverket och hon sa har du redan en gång haft en normal-skylt fram då är det omöjligt och få godkänd av de så att de skulle tillverka en mindre skylt till dig.

Att polisen inte gillar hemmagjorda små reg-nummer är pga de syns inte lika bra i polisens fartkameror.

Enda alternativet är att ha såna hemmagjorda elelr de som sljs på Biltem etc och riskera att åka på böter;)
Senast redigerat av Black Knight (8 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

245 Inlägg
8 mars 2005
Hihi.. jag har de små skyltarna både fram & bak godkända av Vägverket på min Firebird wink
Men jag nöjde mig inte med de, så jag har en ännu mindre skylt fram, den är 6*15cm! Den e inte speciellt omtyckt av polisen eller besktningen, jag bytte skylten i kön på besiktningen sista gången wink

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

245 Inlägg
8 mars 2005
Du kan beställa från www.dekaltrim.se ..där köpte jag min lilla fram skylt!

Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97

47 Inlägg
9 mars 2005
Trådstartare
okej okej.. tackar så mkt ! smile anade att det inte var så värst lagligt att ha det, men vi får väl se hur det blir med den saken wink rätt sugen om man säger så.. snyggt med.. smile

/daniel

52 Inlägg
9 mars 2005
Ngn som vågar dela med sig av sin anledning just till att byta skylt? Finns juh inte direkt så mycket att säga... Skulle va kul å se!

245 Inlägg
9 mars 2005
För att jag vill inte ha ett FET standardreg.skylt ala Svensson på min Amerikanska sportbil som täcker halva fronten, därför anledningen att jag har liten fram från början, sen att jag bytte till en ännu mindre är att jag ville ha en som knappt går o läsa för de mötande bilarna!
Varför jag har en liten bak? Jo för att det är den enda skylten som går in i hålet gjort för reg.skylten på min bil, och bakom skylten sitter tanklocket på Firebirden så du viker ner skylten för o tanka, och då kan man inte ha Vägverkets standardskylt.. synd va? wink

Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97

245 Inlägg
9 mars 2005
Kolla på min bil här så ser du skylten jag har: http://www.garaget.org/?car=3275&image=36220

Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
9 mars 2005
Jag blev stoppad i sommras med en lite påklistrad reflexregsklyt från www.spectratec.se. Det tyckta han inte om. 400 kr får du i böter. Inte 800:-. Det verkar konstigt.

Ska ge mig på att skicka in till VV och ansöka om en liten skylt. D må bära eller brista.

1 639 Inlägg
9 mars 2005
Tobbe A skrev:
Jag blev stoppad i sommras med en lite påklistrad reflexregsklyt från www.spectratec.se. Det tyckta han inte om. 400 kr får du i böter. Inte 800:-. Det verkar konstigt.

Ska ge mig på att skicka in till VV och ansöka om en liten skylt. D må bära eller brista.

Ingen idé, du lär inte få någon....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Rallyförare
1 075 Inlägg
9 mars 2005
En liten fråga bara? Antar att ni på detta forumet är hyffsat "dåliga" på att hålla hastigheterna. Varför då ha en regskylt fram överhuvudtaget...?
Kostar 1000:- om en fartkamera tar er för 5-15km/h för fort.
Ha främre regskylten i bilen tillsammans med skruvarna och skruvmejsel.
Om polisen säger nånting till er säg att ni ska åka och lackera kofångaren fram, göra lackbehandling mm, när dom stoppat mej så har jag klarat mej undan böter då jag skruvat tillbaks regskylten på plats under polisens bevakning... MVH / Johan

Rallyförare
1 075 Inlägg
9 mars 2005
Kanske ska tillägga att jag plockade bort min skylt direkt när jag såg fartkamerorna i södra länken (för er som int vet vad södra länken är så kan jag bara säga: det är en 130km/h väg med en fartbegränsning på 50-70km/h) mycket lönsam, läs mer om det på www.sr1.se/farttull.html

16 Inlägg
10 mars 2005
Carnageman:
Du har inte funderat på mängden trafik som åker på Södra länken..? Då kanske det inte är motiverat med 130 km/h eller ens 110km/h... för det lär ju finnas en hel del på och avfarter...
Nu förespråkar jag normalt högre hastigheter då jag i princip alltid åker för fort.. men en sådan väg i sthlm antar jag är ganska så vältrafikerad och därmed bara i sig är trafikfarlig... oavsett antal filer...

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
10 mars 2005
carnageman skrev:
Kanske ska tillägga att jag plockade bort min skylt direkt när jag såg fartkamerorna i södra länken (för er som int vet vad södra länken är så kan jag bara säga: det är en 130km/h väg med en fartbegränsning på 50-70km/h) mycket lönsam, läs mer om det på www.sr1.se/farttull.html

Pinsamt inlägg. Ta lite ansvar!!

Rallyförare
1 075 Inlägg
11 mars 2005
Tobbe A skrev:
carnageman skrev:

Pinsamt inlägg. Ta lite ansvar!!

Lär dej köra bättre bil!
Som tävlingsförare kan jag säga så här:
Högre farter höjer koncentrationen.
-Våra löjligt låga farter i det här landet är en grogrund för soffpotatisar
Citat ifrån Robert Collin Trafikexpert på aftonbladet

Vanliga svenssons anser det oansvarigt att köra fort.
Vad som är oansvarigt är att byta fil utan att kolla backspegel och döda vinkeln samt blinka.
Har varit med om det så många gånger att bilar i innerfilen hållit på att byta fil in i mej.

dokumentärfilm (trailer) finns på: www.sr1.se/dokum.wmv

30 Inlägg
11 mars 2005
jag har fått dispans för liten skylt bak hos vägverket det va lite tjabb men det gick fint

Volvo R 4-ever

245 Inlägg
13 mars 2005
pim_knorren>> Grattis!!! Då är det bara framskylten kvar då big_smile

Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97

343 Inlägg
13 mars 2005
http://www.thorsellsreklam.se/regplatar.htm

Ja ska beställa en därifrån, då kan man ju få sina egna mått.

Sök