4138
Sök

Dålig bild mellan datorn och tv'n

231 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Har kopplat in så att jag använder tv'n som skärm till datorn,, Men nu har jag problemet att bilden är rätt suddig, ngn som vet vad man kan göra åt d? några inställningar i datorn?
Kan förövrigt tillägga att jag inte har ngn HDTV än. Kan kanske vara därför bilden inte blir bra? men men jag har inte en aning därför frågar jag er :)

Smålänning
7 887 Inlägg
5 november 2007
Är det en "vanlig" tv, plasma eller TFT?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

231 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
en "vanlig" tv

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 november 2007
är det en vanlig bildrörs tv du har så går det inte att göra mycket.. lite suddig är bilden alltid när man överför bild från datorn till bildrörs tv

Team Insane Racing

231 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
d blir asså bättre om jag köper en LCD tv?

Smålänning
7 887 Inlägg
5 november 2007
Testa:
Högerklick på skrivbordet > Egenskaper för bildskärm > Utseende > Effekter.
Sen står det använd följande metod för att utjämna skärmens teckensnitt och där väljer du standard.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

231 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
hittar inget sånt :S är det inte inställningarna för ditt grafikkort då? för på min står det inte samma men tack iaf smile

1 Inlägg
5 november 2007
LCD tv med en VGA sladd mellan dator och tv funkar kanon !

Miklen
5 november 2007
En vanlig TV har för dålig upplösning för att få bra bild så t.ex läsa text kan man glömma.. om man inte ser bra suddigt big_smile
Senast redigerat av Miklen (5 november 2007)

Sleeper
3 084 Inlägg
5 november 2007
Miklen skrev:
En vanlig TV har för dålig upplösning för att få bra bild så t.ex läsa text kan man glömma.. om man inte ser bra suddigt big_smile

kör VGA kabel mellan min dator och bildrörstve (wide 32") å de går att läsa hur bra som helst blev faktiskt förvånad hur bra det såg ut. upplösningen var dock låg smile

Men sen har ju inte alla "vanliga" tv:sar Vga uttag heller S-vid sög däremot

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2007
ye svideo suxx0r sad kör komponent till lcd tvn, de funkar fiiint smile vga kabel e inte riktigt lika bra bild som komponent

DFFL
9 020 Inlägg
5 november 2007
Jag körde VGA till min tv från min lillebrors laptop och det såg hur bra ut som helst.
(50" Plasma)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök