Jag svarade Danne lite mera om tändning och soppa:
När du överladdar så måste tändning sänkas allteftersom laddtrycket ökas. Detta skall dessutom vara olika på olika varv beroende på att fyllnadsgraden är olika på olika varav på en motor. Programvaran i en sugmotor har inte en aning om detta utan kommer att behålla sitt tändläge även när du kör med laddtryck.
På samma sätt så kommer programvaran i dina orginal boxar inte att fatta att du har satt dit andra spridare utan dom kommer fortfarande att tro att du har orginal spridare och resultatet kommer att bli att du dränker motorn med bensin.
Vill du komma runt detta utan att köra med rätt programvara för turbospridarna så måste du öka arean på luftmassemätare lika mycket som du ökar spridarna i procent räknat.
Angående strypning av slang eller att klämma regulatorn så missar ni en sak, nämligen att regulatorn är just en Regulator, dvs den reglerar trycket. Det gör inte en hopklämd slang, där får man olika tryckändring beroende på flöde. Det får du inte med en regulator.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI