3086
Sök

Stenskott i metalliclack

191 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Har en del stenskott på bilen från föregående ägare. neutral

Problemet är att det är metalliclack och jag har ingen erfarenhet alls av dessa lacktyper.
Kan man med så gott som perfekt resultat lämna in bilen och få detta fixat? Var isåfall och vad kan det tänkas kosta? Eventuellt kanske det finns någon som gjort detta förut?

Jag är inte så sugen på att laga själv då jag verkligen vill ha "toppresultat" om det nu överhuvdtaget går att uppnå metalliclacken till trots?

mvh

E30 325 Rösta gärna...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 november 2007
du får lacka om området helt och hållet i så fall

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 november 2007
Mortalis skrev:

eftersom det "bara" är stenskott så finns det ju färg att köpa.. tex om en lackerare blandar färgen och du får det på en burk.. man kan då använda en pensel till att tacka igen stenskotten.. men för att få ett perfekt resultat så krävs en omlackering

Team Insane Racing

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
9 november 2007
Malm3n skrev:
Mortalis skrev:

eftersom det "bara" är stenskott så finns det ju färg att köpa.. tex om en lackerare blandar färgen och du får det på en burk.. man kan då använda en pensel till att tacka igen stenskotten.. men för att få ett perfekt resultat så krävs en omlackering

Precis, sen dom du gör det själv så tänk på att inte lägga igen alla stenskott om du har många,  enbart dom större ananrs ser det fort ännu värre ut , bara ett tips smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Sök