2857
Sök

Dumpventil till Volvo 855tdi

77 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
#1
Jag har en fråga...går de att sätta en sådan på min bil??de är en volvo 855 tdi.en del säger att de inte går på disel bilar...

mvh magnus


72 Inlägg
26 oktober 2007
#2
meduza skrev:
Jag har en fråga...går de att sätta en sådan på min bil??de är en volvo 855 tdi.en del säger att de inte går på disel bilar...

mvh magnus
som jag har uppfattat det så har alla bilar med turbo en dumpventil därimot har vissa återcirulerande och andra inte och antar att du vill ha dedära härliga PSST ljudet och vad jag vet ska d nog inte spela någon roll om det är en diesel elr bensinare...men kanske non smo kan svara bättre än mej big_smile


77 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
#3
ja det är ju ljudet jag vill höra ju:)


72 Inlägg
26 oktober 2007
#4
du har nog en återcirkulerande dumpventil i din bil men köp en som dumpar ut d ist för att skicka tillbaka d te turbon big_smile


Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 oktober 2007
#5
Le1no skrev:
meduza skrev:
Jag har en fråga...går de att sätta en sådan på min bil??de är en volvo 855 tdi.en del säger att de inte går på disel bilar...

mvh magnus
som jag har uppfattat det så har alla bilar med turbo en dumpventil därimot har vissa återcirulerande och andra inte och antar att du vill ha dedära härliga PSST ljudet och vad jag vet ska d nog inte spela någon roll om det är en diesel elr bensinare...men kanske non smo kan svara bättre än mej big_smile
Det spelar roll du får köpa en special dump diesel motorn skiljer sig en hel del från bensinaren jag vet dock inte var tman får tag på en diesel dumpventil till en volvo
till V.A.G bilar vet jag att det finns kit...


72 Inlägg
26 oktober 2007
#6
MeloveGolf skrev:
Le1no skrev:
meduza skrev:
Jag har en fråga...går de att sätta en sådan på min bil??de är en volvo 855 tdi.en del säger att de inte går på disel bilar...

mvh magnus
som jag har uppfattat det så har alla bilar med turbo en dumpventil därimot har vissa återcirulerande och andra inte och antar att du vill ha dedära härliga PSST ljudet och vad jag vet ska d nog inte spela någon roll om det är en diesel elr bensinare...men kanske non smo kan svara bättre än mej big_smile
Det spelar roll du får köpa en special dump diesel motorn skiljer sig en hel del från bensinaren jag vet dock inte var tman får tag på en diesel dumpventil till en volvo
till V.A.G bilar vet jag att det finns kit...
jahha okey då har jag lärt mig något nytt..och vad jag vet så är väll dieseln i 850 en adi motor ?:S


119 Hk/Liter
246 Inlägg
26 oktober 2007
#7
meduza skrev:
Jag har en fråga...går de att sätta en sådan på min bil??de är en volvo 855 tdi.en del säger att de inte går på disel bilar...

mvh magnus
Finns ju speciella dump kitt till diselbilar, dom har inte samma uppbyggnad och funktion som på bensinare, men de ger iaf ljudet..
testa att googla lite efter det..

Move your mind

70 Inlägg
26 oktober 2007
#8
Dieselbilar har inget gasspjäll så det kommer inte att funka med dumpventil då nej.


119 Hk/Liter
246 Inlägg
26 oktober 2007
#9
kalaas skrev:
Dieselbilar har inget gasspjäll så det kommer inte att funka med dumpventil då nej.
Finns alltid undantag..

hittade en sats:
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten … duct=FMDDV

En diesel går stora delar av sin tid med övertryck så visst finns det luft att pysa med om man bara vill......
Satsen innehåller ju endel elektronik som känner av "gaspedalsläge" och vid gasuppsläpp går en signal in i kortet som öppnar den tillhörande magnetventilen och undertryck från vacumpumpen öppnar dumpen.
Hur länge den är öppen gick tydligen att ställa in via en tidkrets.
Så visst kommer det pysa...

Move your mind

77 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
#10
tack för hjälpen...verkar vara lite krångligt...får se om de blir nått

mvh magnus


29 Inlägg
9 november 2007
#11
ja det blir krongligt för dig. det kommer inte att gå med dump på din. den har ej gasspjäl. men det ska finnas dump kit till diesel bilar med. men är fruktansvärt dyrt. om man har gött med pengar är det ju ej något problem:)  lycka till med detta nu. men ja föreslår att du köper en VOLVO 855 R (T5) i stället, det är en jävligt fin bil:D  då kan du lättare montera dump oxå:D 

Ha det gött hajj!!

Den som ingen turbo har, får åka utan bar!

vaarala
184 Inlägg
9 november 2007
#12
kan jag ha dump till min bil? vilken rekomenderar ni JUST till MIN bil.
tack på förhand!

gärna gästbok eller pm

trevlig helg.

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 november 2007
#13
esa skrev:
kan jag ha dump till min bil? vilken rekomenderar ni JUST till MIN bil.
tack på förhand!

gärna gästbok eller pm

trevlig helg.
Nej det kan du inte .. du har ingen turbo

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

vaarala
184 Inlägg
9 november 2007
#14
Racso skrev:
esa skrev:
kan jag ha dump till min bil? vilken rekomenderar ni JUST till MIN bil.
tack på förhand!

gärna gästbok eller pm

trevlig helg.
Nej det kan du inte .. du har ingen turbo
bulp sad tack för svaret!
Sport luftfilter då? wink vilken rekomenderar du?

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 november 2007
#15
esa skrev:
Racso skrev:
esa skrev:
kan jag ha dump till min bil? vilken rekomenderar ni JUST till MIN bil.
tack på förhand!

gärna gästbok eller pm

trevlig helg.
Nej det kan du inte .. du har ingen turbo
bulp sad tack för svaret!
Sport luftfilter då? wink vilken rekomenderar du?
Satsa på ett kvalitetsfilter, typ K&N .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"


Sök