3149
Sök

Turbo på Civic?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
Har sett ett Turbo kit som ska ge 0.5 bar ( ca 30-40hk )till civicen på 125hk.
MÅSTE jag köpa smidda kolvar, sänka kompression osv.. ??

10 Inlägg
18 januari 2006
Jag e inte helt palast pa civic-motorer, men jag skulle tro att du skulle KUNNA kora med turbo, med LAGT turbotryck ett tag... Men det e bara en tidsfraga tills saker gar snett... Jag skulle rekommendera smidda kolvar osv osv.
Jag ska sjalv turboladda min bil, men inte forrens jag har byggt om botten pa min motor, jag vill inte ha skit overallt... man gor som man vill. men en motor som inte e byggd for turbo klarar ofta inte turbo allt for mycket.

Mitsubishi Eclipse RS. 2.5 Tums Avgas, Oppet luftfilter med 2.5 tums alu insugspipa. 17 tums Katana falgar.
Pa ingang: Crower Stage II cammar, nytt extractor grenror

10 Inlägg
18 januari 2006
okey,  jag e tillbaka efter lite  efterforskning. Enligt min kalla ska de vara okey att boosta 0.3-0.5 Bar pa original motor. Men som sagt, jag skulle hallre ha smidda kolvar etc innan jag drop pa en turbo. Kolla www.Hondahookup.com for info, anvand Search knappen wink

PeaCe!

Mitsubishi Eclipse RS. 2.5 Tums Avgas, Oppet luftfilter med 2.5 tums alu insugspipa. 17 tums Katana falgar.

10 287 Inlägg
18 januari 2006
Orginal, gjutna, kolvar håller långt på dom flesta motorer. Med Hondas rykte i övrigt så har jag svårt att tro att deras orginalkolvar skulle vara sekunda kvalitet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Tack det där tände några ljus smile
skulle kunna tänka mig sätta i en lågtrycksturbo.
Men jag behöver alltså inte sänka kompet då ?

10 Inlägg
18 januari 2006
du borde vara ganska okey, Kolla har, han kor ju pa original kolvar osv.  han kor nastan 0.7 bar, ligger pa ca 350hk. Och hans CR e juh 11:1 iofs e detta en integra tror jag... men honda som honda eller tongue

http://www.hondahookup.com/forums/showt … urbo+stock

bladdra ner lite till bank diagrammet wink

Lite hjalp iallafall kanske?
Senast redigerat av Swedish (18 januari 2006)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Jo Honda som Honda smile
Tror nog det ska hålla,är egentligen mest ute efter pysljudet (inte så vanligt med turbo på civic i sverige) + att den kommer ju gå mycket bättre också.
Tack för svaren,mycket tacksam
Mvh

Sök