2963
Sök

Lämpligt pris? (Volkswagen Vento)

146 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
#1
Vet inte om man får göra en sånhär tråd.. men om inte kan väl någon snäll moderator ta bort den? smile Tack på förhand!

Till frågan; Funderar lite smått på att sälja Venton & köpa en gammal hederlig e28:a..
Hur mkt kan man ta för Venton? Har själv tänkt mig runt ~20k. , 17 800 mil på mätaren, obetydligt med rost..

Tack på förhand! M.V.H

*Edit
Ändrade lite i rubriken bara.
/Moderator


796 Inlägg
10 november 2007
#2
jao runt där ligger det väl. 16-17 tusen

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

huh?
10 427 Inlägg
10 november 2007
#3
Jämför lite med vad liknande bilar ligger i för prisklass runt där du bor kanske.
Typ spana lite på blocket, gäller ju att erbjuda nåt som är bättre/billigare än alla andra. smile
Blir väl ändå köparen som sätter priset nånstans.
Men runt 20 000 låter nog rimligt!


146 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
#4
ronne skrev:
jao runt där ligger det väl. 16-17 tusen
Okej okej.. tack!


146 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
#5
steifan skrev:
Jämför lite med vad liknande bilar ligger i för prisklass runt där du bor kanske.
Typ spana lite på blocket, gäller ju att erbjuda nåt som är bättre/billigare än alla andra. smile
Blir väl ändå köparen som sätter priset nånstans.
Men runt 20 000 låter nog rimligt!
Hehe jo det har du rätt i..
Tackar! smile


Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
12 november 2007
#6
beror helt på hur mycket rosten tagit..
dels hur mycket som syns och hur mycket som är dolt

mina erfarenheter av just vento är att dom är riktiga rostburkar det gör att priset dras ner direkt om den är rostig
är mer regel än undantag att skärmarna mot framdörrarna är sönderrostade inifrån pga allt skit som lägger sig innanför innerskärmen sen bakluckan där sällan det finns något att sätta skyltbelsysningen i smile

men är dom grejerna friska så kanske 20K troligen något mindre

Kör fort så hinner inget hända...

Golfare
164 Inlägg
12 november 2007
#7
Sålde min röda 1.8 L Vento -94 för ca 1 år sen, ca 18 000 mil.
Väldigt fin i lacken och både nya sommar och vinterdäck  (alu fälgar sommardäck).
Mkt va bytt innan försäljningen och få ägare, alltid blanka protokoll på bes.
motor och kupevärmare
fick 14 500 kr har jag för mej.
När ja sålde så va det dock lite mer översvämmat på "bilmarknaden" än va de ser ut nu men så stor skillnad är det inte.

Sen bor ja kanske lite avsides (Orust) men ja tvivlar starkt på att du får ut 20 lakan för den tyvärr, lyckas du så är det klart kul för dej men marknaden bestämmer ju lite wink
Men gör som redan är skrivet innan; sök på blocket och kolla va folk lagt ut sina för och gör sedan en egen bedömning för folk på tex blocket har en tendens att lägga ut bilar till extrema överpriser oxå.

Att tänka på är ju hur annonsen utformas och vem man riktar in sej till, gör faktiskt en del i priset på bilen oxå.
Många i 18-25 års åldern här inne är kanske inte dom första som köper en 1.8 l Vento för 20 000 kr tex.

Lycka till!


Sök