besiktade min 9-5a för typ en vecka sen, allt var bra bortsett från handbromsen, men när jag satte mig i bilen och startade och skulle åka hem så lyste airbaglampan och har lyst sedan dess.... ska nu in och göra efterkontroll men kan ju inte göra det så länge lampan lyser... några goda råd och tips vad som kan vara fel/ vad man kan göra åt det? tacksam för svar.
besiktade min 9-5a för typ en vecka sen, allt var bra bortsett från handbromsen, men när jag satte mig i bilen och startade och skulle åka hem så lyste airbaglampan och har lyst sedan dess.... ska nu in och göra efterkontroll men kan ju inte göra det så länge lampan lyser... några goda råd och tips vad som kan vara fel/ vad man kan göra åt det? tacksam för svar.
kan va glapp i stolen.... farsan hade det på sin 9-3-98årsmod
Hahahaha så hadde för-förra ägaren gjort på min gamla 9000 CD -89 fast över "check engine"
På morsans 900s -97 lyser SRS-lampan hela tiden och det beror på luftpåsen, har varit på service för det men skiten kom tbx igen efter ett tag.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
tackar för snabba svar och goda råd.. kan ju mycket väl vara under stolen för han som besiktade är en lång figur så stolen var typ i baksätet när jag skulle åka hem.... ska kika vid tillfälle... men om man fixar lite med kablarna så måsta jag in till en verkstad med tech2 för att lampan ska slockna??
Så där hade vi på våran gammla 9000. De började lyse efter ett tag. Resultatet var att vi fick åka in till saab så de koppla in en dator, sen knappla de lite på den så försvann de, efter ett tag igen(vet itne hur länge de kan ha varit) så fick man åka in igen o göra samma sak. Höll på så där. Vet inte vad felet var, men vi sålde bilen senare iallfall!
hmm.... testade att plocka bort minuspolen men det hjälpte inte.... får ta en tur till saabmeken i morrn och höra om han har tid/lust att kolla lite på det...