2553
Sök

850 r tickar

40 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
hallå har köpt en 850 som ståt ett tag hare kört ca 4 kilometer tickar i nu lyftarna eller problem två abs lampan lyser i mellan åt har kolla broms klossar ser bra ut tack så länge

nogon som vet något bra stålle och köpa lyftare på och vad ca pris är tack
Senast redigerat av peter850r (10 november 2007)

8 250 Inlägg
10 november 2007
Att lyftarna tickar är standard. Börja med att byta till en fin helsytet olja. Och så länge de blir tyst när den kommit upp i arbetstemperatur så är det ingen att bry sig i. Blir de aldrig tysta så kan det va dags att börja fundera på ett byte.
Ang. abs-lampan så lyser den pga av nån felkod på systemet, kan vara nån givare eller liknande. Du får försöka få koderna utlästa antingen av nån som har läsare eller hos volvo.

40 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
ok förslag på olja ok om man ska byta lyftare eller ventiler eller allt om de inte funkar den har ståt i sju månader de tar kanske lite tid eller de ske sluta efter fem minuter tack

Fotograf
1 319 Inlägg
10 november 2007
abs lampan kan vara att du har åker med ett dåligt hjullager. eller en krans som är trasig åt dig eller som tidigare nänmt givar fel. dom flesta volvo motorer ticar lite när dom är kalla. men när dom är varma ska det inte tica..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

40 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
de lilla jag har kört med den har den tickat hela tiden

4 822 Inlägg
11 november 2007
Det dröjer ett tag innan det slutar om den har stått i 7 månader för då har all olja runnit ur tryckarna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

246 Inlägg
11 november 2007
Fetare olja !!
Typ 20w 50 hälla i!
Sen ut o tokvarava!!
Hjälper inte det  byt lyftare

312 Inlägg
21 november 2007
Har samma problem med lyftare på min 850 GLT, men vad jag läst och kikat på internet så är det standard att de ska ticka, även när dem är varmkörda om dem nu inte har väldigt lite mil på mätarna. En del har fått bort tickandet med CRC motorrengöring osv men andra påstår sig inte våga hälla i sånt så jag har hållt mig undan. Tickandet lär inte vara någon fara men klart det vore kul att slippa det smile

329 Inlägg
21 november 2007
Som tidigare sagts, kör bilen ritkigt varm, ticar de då kan man börja ana ugglor...
Kolla oljestickan, börjar de bli lite olja är de lätt att de tickar mer.

Och som sagt, en oljeservice med schysst helsyntets olja.   
Har bilen stått 7 månader är de ju verkligen dags för ett oljebyte, sen ut och verkligen varmköra den.

Vad gäller ABS, Gör rent givarna, kransarna och läs ut felkoder.
Senast redigerat av Ludds (21 november 2007)

Sök