3194
Sök

2st SINUS SL-A1500 steg, hur "dockar" jag dessa, och hur funkar det sedan?

40 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#1
tjena.. jag har redan nu ett SINUS sl-a1500 steg, som jag är nöjd med. Men i veckan kommer 2st Kicker solobaric 15" basar, och därför tänker jag beställa ett likadant steg till, och köra en bas/stegi 1ohm.

men så läste jag runt lite och så märkte jag att många har angivet att stegen är dockningsbara,  HUR dockar jag (bryggar/kopplar samman?) mina 2 sinus steg?

vilka sladdar behövs och hur gör jag sedan med basarna?,  blir ett steg "master" alltså att all  effekt överförs i ett steg, eller  ska jag koppla en bas  på varje steg trots allt? (bryggat mono).


förstök gärna komma med en så bra förklaring som möjligt. Utsäkta mitt okunnande inom det här.

(vet att det finns en en Input, och en "bridge" lågnivå ingång  på ena sidan av steget.  antar att det är något med "bridge" ingångarna (röd/vit) att göra.

upp till er nu killar, jag är ny på forumet men hoppas att jag får bra med hjälp ändå:)



Mycket vänliga hälsningar // David Andersson !

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 november 2007
#2
Hej,

Har du ett Sinus SL-A1500 redan så står det i din instruktionsbok hur du koppla dessa steg för att docka dem.
Det är riktigt enkelt!

Good luck!


40 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#3
okej.. men jag köpte inte steget nytt.. så jag har ingen handbok att kolla i hmm. ingen som har lust att förklara lite ? och hur ska jag koppla på basarna sedan för att få ut dubbel effekt?


mvh

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 november 2007
#4
Ok

Men köper du ett nytt steg så kommer det att finns med en instruktionsbok där det beskrivs.
Problemet med att förklara något sådanhär är att det är enkelt att missförstå och skulle man då koppla fel kan stegen gå sönder, därför jag vill hänvisa till denna instruktionsbok!

Annars så kär man ett steg som master och det andta som slav steg.
+ från master steret till + på basen sen + på slave steget till - på basen.
sen kör man en kabel från master - till slave -!
Men jag råder alla att kolla i en instruktionsbok innan de utför en dockning!

Good luck!


326 Inlägg
21 november 2007
#5
tänk på att dom inte rekomendrerar lägre baelastnig än 2 ohm när du koplar ihop 2 st steg

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

40 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#6
aha okej.. jag ska köra mina solobaric i 1ohm..  jag får  väl koppla  de som vanligt helt enkelt smile och köra  ett steg  på varje bas..  och använda 2st  lågnivåer, eventeullt en skarv, fast då förlorar jag signal va ?.

tkr ni idén  låter god för övrig ?
tack för alla svar!

mvh

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
21 november 2007
#7
paralellkoppla talspolarna på basarna sen seriekopplar du  ihop basarna så får du  ut 2 ohm? Dvs att basarna är 2x2ohm

40 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
#8
basarna är 2*2ohm ja.. vill helst köra de i 1ohm. tror jag kör de separata bara.. utan att vara ihopkopplade eller ngt.. likadant inställda på  varsin bas:)


borde funka bra ?

med lem
1 925 Inlägg
23 november 2007
#9
David_A skrev:
basarna är 2*2ohm ja.. vill helst köra de i 1ohm. tror jag kör de separata bara.. utan att vara ihopkopplade eller ngt.. likadant inställda på  varsin bas:)


borde funka bra ?
du kan ju docka stegen så du får dina 3000wrms...o basarna kan du koppla till 2 ohm också såå vart är problemet ? big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !


Sök