2491
Sök

Besiktning...

55 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Hej å hå!

Hur gör alla när ni ska besikta er bil??
Jag ska göra det på ons och är liite orolig att den ska vara för låg så att de inte får under den där saken som de tar under..att fram spoilern kommer att ta i....
Vad gör jag om det inte går???
Är det ngt annat särskilt som de brukar titta på, på en sådan här bil???
Brukar ni andra göra/ändra ngt särskilt på bilen innan ni ska dit??
Tacksam för lite svar å råd!

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 januari 2006
"den där saken som de tar under"

Vad är det du menar? Har vart på besiktningen men de har aldrig under något då. bara kör på bromsrullarna och sen hissar upp dem, kollar ljusinställningen och däck mm smile

ÄR det något som de ska ha under bilen iallafall så kan de ju inte sätta ner på det då det inte finns något olagligt med sänkning eller spoiler som går lägre. ?!

Edit:

Annars är det väl bara att lägga fram varningstriangeln synligt å fint. knäppa ihop bältena och ev tvätta och ha den fräch smile

Lycka Till!
Senast redigerat av Martin 9-3 (23 januari 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Driver
2 111 Inlägg
22 januari 2006
har du mer än 5+ frigång borde de gå bra wink de enda "höga" e som sagt rullarna. deras hissar har sågott som ingen kant.inte som på biltvättar att de e lite ramp upp.udan dessa är betydligt lägre. e nog lugnt ska du se!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

12 086 Inlägg
23 januari 2006
Va med o besikta en stylad A4 för några månader sen. Hade vanligt RS4 kit på och sänkt 40mm.. och den va såååå nära att dra i rullarna i bromstestet. Be gubben köra försiktigt så bör de nog gå iaf.

9 108 Inlägg
23 januari 2006
ja precis, ta det lugnt och påpeka att du är lite orolig så gubbjäveln får ta det lite lugnt ;D

Med min bil har det inte varit några problem fastän den varit och smakat på några fartgupp och så..

Funderade på om dina bakljus är så lagliga också, råder dig att sätta på reflexer på bakspoilern på nåt bra sätt så de går att ta bort igen wink Det bästa är att byta bakljus till original, det gör jag..

Se även till så alla lampor funkar, jobbig klantgrej att åka in med nåt trasigt..

lycka till.

2 Inlägg
23 januari 2006
för säkerhetens skull kör du en kort kort kjol o väldigt urringat så går den garanterat igenom=)

10 287 Inlägg
23 januari 2006
Det har jag provat också och det gick inge bättre för det.

(Iofs trodde jag att Stargirl körde en Polo och inte en Kort Kjol)

/Göran

rs2johan skrev:
för säkerhetens skull kör du en kort kort kjol o väldigt urringat så går den garanterat igenom=)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

55 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
Med den dära saken menar jag att när man har kört upp så är där väl en sådan grej som de tar underbilen och är rädd för att den kommer ta i framspoilern...

Haha kort kjol haha jo om bara det hade gått...de är ju så himla sura där borta... tongue

Hmm..vad menar du Millen med att mina bakljus är olagliga och massa reflexer???
Min är sänkt 60mm....

9 108 Inlägg
23 januari 2006
Stargirl skrev:
Hmm..vad menar du Millen med att mina bakljus är olagliga och massa reflexer???
Min är sänkt 60mm....

Dom är tonade kolsvarta ser det ut som på dina bilder smile Det är inte alltid dom gillar det. Men om man har två små röda reflexer bak på bilen så brukar dom släppa igenom det..

454 Inlägg
23 januari 2006
e nog inga problem, le å va glad å trevlig å be dom va försiktiga med pärlan så kommer d gå bra ska du se! wink

55 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
Hehe nepp de e inte tonade lr kolsvarta smile

Sök