4161
Sök

Avgassystemet slår i bakaxeln.

692 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
Byggde 2,5" sportsystem i sommar, men i guppen slår det i bakaxeln, alla fästen är som dom ska.

Men slår ändå i, och jag frågade på mekonomen om det skulle passa med den där universal kröken och det ksulle det göra.

Kan man linda på nå "isolering" eller något på bakaxeln så det inte smäller så förbannat ?

5 710 Inlägg
10 januari 2006
Min erfarenhet är att universal bakaxelkrök "aldrig" passar 100, sedan får Mekonomen säga vad de vill.
Hursom är omsvetsning lösningen.

MVH Jonas
..............

Rallytok
165 Inlägg
10 januari 2006
Tjena.

Hur långt i från karossen går avgas systemet?
Måste ligga rätt nära karossen.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

25 Inlägg
10 januari 2006
ta vanlig glasfiberisolering å bind fast... de brinner inte........ e inte snyggt men de funkar

692 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
Min erfarenhet är att universal bakaxelkrök "aldrig" passar 100, sedan får Mekonomen säga vad de vill.
Hursom är omsvetsning lösningen.

Nej har fått för mig nåt sånt jag med, omsvetsning har jag redan fått gjort. Men verkade inte bli riktigt ändå.

692 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
FINNBORN skrev:
ta vanlig glasfiberisolering å bind fast... de brinner inte........ e inte snyggt men de funkar

Okej, jamen snyggt, vem fan ska ligga under bilen och kolla? ;D

style
10 januari 2006
jag bytte från kissen och bakåt och det "klunkade" rätt bra där bak i bilen. Trodde givitvis att det hade något med avgasystemet men det visade sig att det var min bakdämpare som var spöket så nu åker man utan "klunket" smile

692 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
style skrev:
jag bytte från kissen och bakåt och det "klunkade" rätt bra där bak i bilen. Trodde givitvis att det hade något med avgasystemet men det visade sig att det var min bakdämpare som var spöket så nu åker man utan "klunket" smile

hehe okej, men jag är 100% säker på att det är systemet för min del, för lindade in bakaxeln med nå skummgummi aktigt för att kolla så det var det som small, och ja det var det.

19 Inlägg
10 januari 2006
Min bror köpte 3" från JT å det slår i så snackade med dom om sa att det kunde räcka med att banka till röret lute med en hammare bara så att det går fritt.

xPuffra
196 Inlägg
10 januari 2006
ja har ett universal 2½" på min 740... har åkte med d i 1 år nu å d har inte slagit i en enda gång.. smile

5 Inlägg
11 januari 2006
Jag körde med 2.5 tum på min 940, o de var då inga problem..
Simons grejer, universal.
var noga med att lägga röret nära karossen..

692 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
Okej, får riva skiten och kika på det där då smile tack för tipsen

37 Inlägg
11 januari 2006
Halloj! Hade 2,5'' simons på min bil när jag köpte den, när de rasade byggde jag o farsgubben ett nytt i 3'' och då fick jag först ett liknande klonk som du beskriver, omsvetsning med en grym böj över bakaxeln som slimmade karossen fick bli lösningen, nu funkar det klockrent! Säger som föregående talare, att man måste ha de nära karossen ;-)
Mvh Roggan

692 Inlägg
12 januari 2006
Trådstartare
Roggan skrev:
Halloj! Hade 2,5'' simons på min bil när jag köpte den, när de rasade byggde jag o farsgubben ett nytt i 3'' och då fick jag först ett liknande klonk som du beskriver, omsvetsning med en grym böj över bakaxeln som slimmade karossen fick bli lösningen, nu funkar det klockrent! Säger som föregående talare, att man måste ha de nära karossen ;-)
Mvh Roggan

okej, ja måste ta och fixa det där. Kan inte vara bra att det smäller i varje gubb, och nu som vägarna är då dom knappt hyvlar dom här uppe där jag bor. Till slut måste det bli något skit med bakaxeln tycker jag.

Tack för tipsen.

Avstängd
138 Inlägg
21 januari 2006
Dokumenttejp funkar alltid...

Mr
267 Inlägg
21 januari 2006
dra skiten så rakt som möjligt, under den förbannade bakaxeln så att man får maximalt flöde ut smile så ska jag göra iaf

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

657 Inlägg
21 januari 2006
Annars så kan du prova att massera böjen över bakaxeln så att den blir lite mer "platt" eller oval, ger ju ingen inverkan på avgasflädet då röret ändå blir bredare

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

22 januari 2006
var det simos delar. så är det skitdålig passfrom.

Pankan
39 Inlägg
22 januari 2006
i min låter det också så, men bara när det sitter folk i baksätet!! :p ska väl fixa det nu till vårkanten här..

Allt lr inget..
Rak-apparater är bra, om man använder hyvel efteråt..

10 Inlägg
23 januari 2006
har aldrig haft problem m min å jag har simons, passar utmärkt! men tar det i dra ut det på sidan.. ska jag göra smile

Sök