2535
Sök

Strul Med Golfen (Golf IV)

80 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
tja nu är det så att när jag åker mellan tja säg 30-70 så är det nått som ligger och skramlar/slår/låter etc vet inte hur jag ska förklara det.. det låter styggt i alla fall....
klickar till ungifär på varje varv hjulet tar. på båda sidorna hmm

hittar inget när jag skruvar bort däcket och tittar och snurrar och rycker och sliter och och och och wink

nån som vet vad det kan bero på?

80 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
nehe inte det nej... nån som vet nått volkswagen forum då?

4 554 Inlägg
16 november 2007
skummt fel har du kollat så alla bussningar är okej runt länkarmarna, att det inte ligger stenar innanför bronsskivorna och att fälgarna sitter fast

80 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
det är så här att klick ljudet slutar när man trycker ner bromsen lite lite grann. nått med bromsarna lär det vara.

4 554 Inlägg
17 november 2007
har du hissat upp den och snurrat för hand på hjulet? eller lossat och sett om du ser något onormalt

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 november 2007
Jag har 2 teorier.
1. Fjärern på beläggen har gått av så de kan röra sig inåt/utåt.
2. Beläggen har blivit för små/monteringssatsen har lossnat...

Kika på detta. beläggen ska precis gå att känna att de rör sig upp och ner. Narutlitgvis får man lossa oket först...

80 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
okej tack för svar ska kika på det i morgon bitti.. Puss big_smile

550 Inlägg
18 november 2007
eLXr skrev:
nehe inte det nej... nån som vet nått volkswagen forum då?

www.gtiklubben.nu

80 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
nu har jag kollat upp lite och det är bromklossarna på insidan bak båda sidor som sitter löst. klossarna ser bra ut och det är mycke kvar på dom vilket är bra eftersom att dom ara är 4 månader gammla tongue antagligen nån fjäder ellr dyligt som pajjat. nån som varit ed om detta? pussss

leo_m83
22 november 2007
hjulager?  ändras ljudet med hastigheten?

80 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
asså det är bara ett klick ljud för varje varv som hjulen tar. de låter snabbare ju fortare jag åke efter en viss hastighet så slutar det. skruva bort däcket i förrgår och snurra på skivan och hörde och kände att den rörde sig uppå när man snurra....

3 235 Inlägg
7 december 2007
Det är typiskt på golfar...sad
Har haft en golf III, och har nu golf IV, och samma problem på båda.
Har dubbelkollat, och det är ingenting som sitter löst, men kör man på ojämn väg i låg fart, då kommer eländet.

Har också trott att det var klossarna som satt löst, men nytt monteringssett löste inte problemet. Så nu ger jag bara fan i ljudet.

P.S bara höj volymen på spelaren...

Förresten: en teori som jag inte testat.. det kan vara glapp i den översta skålen där stötdämparen har sitt översta fäste med en mutter. Det sitter ju ett litet lager där som gör att fjäderbenet kan rotera, och blir det slitet, så kan det vara ett litet glapp där, men om det är det som e problemet har jag aldrig kunnat testa...

Sök